מעצבת סיפורים לפני הוצאת קולקציה עובדות עד שהעיניים נעצמות: יוצרות המותג "בונדו" בראיון מיוחד

צמד החברות שגדלו יחד, אילה איתן ועדי דולב, הן המעצבות של מותג הסרטים לשיער שמאפשר קשירות מגוונות בקלות ובמהירות. איך הן מצאו את השם לעסק וגם, איך הן משלבות עוד עבודה במשרה מלאה

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 18/03/22 13:22 טו באדר ב'

לפני הוצאת קולקציה עובדות עד שהעיניים נעצמות: יוצרות המותג "בונדו" בראיון מיוחד
אילה איתן ועדי דולב, צילום: רוני ציון פלזנשטיין

הכירו את אילה ועדי, בעלות "בונדו" סרטים לשיער. הן גדלו יחד מגיל אפס ביישוב טלמון שבבנימין.
עדי נשואה לדוד ואמא לאריאל המתוקה וגרה בצפריה. אילה נשואה למיכאל וגרה באליאב.הן הקימו את העסק לפני עשרה חודשים, ומעידות על עצמן שהן אוהבות ונהנות לפתח ולהתפתח יחד איתו. הסרטים שלהן מיוחדות בזכות חוט ברזל התפור בבד, שמאפשר לייצר קשירות שונות ומגוונות בקלות ובמהירות. בנוסף, חוט הברזל מאפשר יצירת מראה עם נפח, ללא התעסקות מיותרת במהלך היום ונוחות מירבית. 

פריט חובה שיש לך בארון?

בונדו (:

מה הטעות הראשונה שעשית בתחום?

כשהוצאנו קולקציה ראשונה חששנו שהיא לא תתפוס, אז הוצאנו כמות מאוד קטנה של סרטים. אחרי מכירה אחת או שתיים כבר כמעט כל הסרטים נגמרו והיה ביקוש מאוד גדול, ומצאנו את עצמנו מתרוצצות מהמתפרה לנחלת בנימין ושוב למתפרה כדי לייצר במהירות עוד סרטים לקראת המכירות הבאות... אחר כך כבר למדנו כמה לייצר כדי לחסוך את ההתרוצצויות כל פעם.

צילום: רוני ציון פלזנשטיין

מה את אוהבת בעצמך, מראה ואופי?

אנחנו שתינו לא מפחדות לקחת סיכונים, ובזכות זה התחלנו עם כל ההקמה של "בונדו", ויום יום אנחנו מעיזות ומנסות דברים חדשים כדי להתפתח ולגדול עוד ועוד.

איך נראה יום העבודה שלך?

אז שתינו במקביל לעסק עובדות בעוד עבודה שאנחנו אוהבות. עדי עובדת כאחות במיון ואילה עובדת סוציאלית בירושלים. הימים שלנו מאוד דינמיים ומשתנים משבוע לשבוע. בתקופות של הוצאת קולקציה (כל שלושה חודשים) אנחנו עמוסות יותר ומקדישות המון שעות מהיום עבור העסק (בד"כ עיקר העבודה של בונדו מתרחשת במשמרת ב' - אחר הצהריים ועד שהעיניים נעצמות (ולפעמים אפילו בחלומות). אנחנו מקפידות מאוד להיפגש כל שבוע כדי לסגור דברים לשבוע החדש וכמובן כדי לחשוב ולפתח דברים חדשים להמשך.

צילום: רוני ציון פלזנשטיין

מה הדבר הכי קשה בתחום שלא מודעים אליו?

שיווק זה תחום שהלקוחות לא מודעים אליו אבל הוא פוגש אותנו כמעט בכל יום ובכל דבר. זה יכול להופיע באינסטגרם, לקפוץ כפרסומת, ברשתות חברתיות, בפליירים, ברדיו ועוד ועוד. כבעלות עסק גילינו ולמדנו את העולם הזה מחדש והבנו כמה חוכמה, תחכום והשקעה זה דורש וכמובן גם כמה הכלי הזה משמעותי לעסק ובמיוחד בתחילת דרכו. אז זה החלק היותר מאתגר בעבודה. ב"ה יש לנו לקוחות מקסימות שלרוב מרוצות מאוד מהמוצר ו"משווקות" אותו מפה לאוזן. וזו ברכה וכיף גדול!

איך בחרת את שם המותג?

קצת מצחיק, אבל כשהתחלנו לפתח את הרעיון של הסרטים שלנו התייעצנו עם הרבה חברים ומשפחה כיצד לקרוא לעסק, היו רעיונות מאוד מקוריים. ערב אחד ישבנו עם חברה טובה והיא פשוט התיישבה מול המחשב ופתחה גוגל תרגום וחיפשה תרגום בכל מיני שפות למושג "סרט לשיער", וכשתרגמה לצרפתית כולנו שמענו את המילה "בונדו" והתלהבנו! מפה לשם זה שם העסק.