הבסטי מתחתנת | המדריך למלוות הכלה המתחילה

לקראת עונת החתונות הכנו את המדריך הבא המיועד לכל מי שהוטל עליה התפקיד החשוב והלא מספיק מוערך שהוא - לחתן את החברה הכי הטובה. כי יותר מההורים, ובטח שיותר מהחתן, למלוות יש תפקיד שלא ניתן להחלפה בחתונה ובכל המתלווה לה, והדרך לא תמיד כלה

חדשות כיפה מיכל סופר, חדשות כיפה 27/04/21 12:06 טו באייר התשפא

הבסטי מתחתנת | המדריך למלוות הכלה המתחילה
איך ללוות את החברה ביום חתונתה?, צילום: רועי חרזי

אני זוכרת את הליווי הראשון שלי, חתונה אז עוד נראתה לי משהו של גדולים, ואיזו התרגשות עצומה זו הייתה. שוטטות אינסופית בקניון ובאתרים כדי למצוא את השמלה המושלמת, פגישות וישיבות עם כל החברות כדי להוציא לפועל הפקה וסרטון שלא יבייש את יוניברסל. גם התאמנו אז על שירים ששרים בכיסא כלה, ועל ריקודי מעגלים, ועל איך נצטלם, ומה יהיה, העיקר שלא יהיו פדיחות ושנעמוד בציפיות, הגבוהות יש לציין, שנדרשות מחבורת בנות שהן עוד לגמרי ילדות ולא רוצות שמישהו ישים לב, או יתבלבל ויחשוב שהגיע לבת מצווה בטעות. 

ומאז עוד רבות בנות עשו חיל ומצאו את שאהבה נפשן, ואני, חברותית שכמוני, התמקצעתי בתפקיד המלווה. התואר הזה ממשיך ללוות אותי עד היום, וקבוצת הוואטסאפ של מלוות הכלה הנוכחית, ה12 במספר, המלאה במלוות טריות ולכן גם נלהבות יותר ממני, שוקקת וגדושה בהודעות ומשימות, ובעיקר ברשימת תפקידים אליהם יש להשתבץ: 

  • ספירה לאחור – משימה מורכבת שדורשת תכנון לטווח ארוך, יכולת חשיבה מפותחת, היכרות נרחבת עם כל מעגלי החברה של הכלה, יכולת שקדנות, סבלנות ויחסים בין אישיים גבוהים. יש הנוהגות לספור שבועיים לפני על מנת לצאת ידי חובה, ויש המחמירות וסופרות 30 ימים מלאים. ספירה משמעה לדרג את האנשים הקרובים לכלה מהראשון, הוא החתן ועד האחרון, ולבקש מכל אחד מהם להצטלם עם סיפרה מסוימת, שמייצגת כמה ימים נשארו עד האירוע הגדול – החתונה. הקאטצ' במשימה הזאת הוא שהיא נראית קלילה, אבל אנשים כמו אנשים לא שולחים את התמונות בזמן ותצטרכי להזכיר להם שוב ושוב. לאחר שיש בידייך את כל התמונות, צריך לפתח, להכניס למעטפה, לקשט ולתלות בחדר בצורה מקורית (למקלות אולי אפשר גם להסתפק בפרסום בפייסבוק). 
  • שבת כלה – דמייני לך מעין שבת חברות, כלומר לחלק אוכל בין כולן לארוחות ולדאוג שיש הכל, כולל מיחם ופלטה ולארגן את המקום, רק שכמו שכל דבר שמוסיפים לו את המילה "כלה" הופך למורכב יותר או יקר יותר (ראו ערך איפור כלה, שמלת כלה וכו'), גם פה זה המקרה. שבת כלה קלאסית ומושקעת כוללת גם קישוטים ברחבי הבית ובשולחן האוכל, שרשראות עם תמונות של הזוג המאושר, מכתבים מאנשים קרובים להעניק לכלה במהלך השבת, משחקים על הכלה ועל הזוג ועוד ועוד ועוד. השקעה בכל פרט קטן, החל משירי קבלת שבת ובמהלכה, יוציא אותך בסוף השבת מלווה מלכה! 
  • מסיבת רווקות – אם בעבר כלות מגזריות הסתפקו בשבת כלה, אני יכולה להעיד על המקורבות אליי כי לא עוד, כלות מעוניינות לקבל את כל החבילה ואת החוויה המלאה. מסיבת רווקות יכולה להיות בבריכה כלשהי (גם מתנפחת שווה תעשה את העבודה) והעיקר שיהיה כיף ומצחיק. יש כלות שיעדיפו ערב עם משמעות – כמו הפרשת חלה, או כל קונספט אחר שניתן לחשוב עליו, כלה כלה והעדפותיה. 
  • סרטון חתונה – עוד טרנד שתפס חזק ומאז אתנו הוא סרטוני החתונה. אם פעם היה מספיק לבחור שיר ולהצמיד אליו תמונות של הזוג ובמקרה הטוב גם תמונות של החברים, היום קליפ חתונה דורש ממלווה סטנדרטית להיות כותבת, זמרת, רקדנית, תסריטאית, בימאית ועורכת, הכל כלול. מה שכן, התוצאה ברוב המקרים שווה את זה וזו מתנה מדהימה לזוג מכל החברים. מניסיון. 
  • שבע ברכות – אז השקעת ימים ולילות וספרת ימים (מזל שעשית ספירה) עד האירוע הגדול. היה מדהים ממש, הכלה כמובן העריכה את כל ההשקעה ובירכה אותך בברכת "בקרוב אצלך". וזהו. זה הזמן לנוח, להירגע ולחזור לחיים כמו שהיו לפני אותו יום בשקיעה שארגנת את הצעת הנישואים יחד עם החתן לעתיד המאושר.. אז זהו שלא. אני מרגישה אחריות להודיע מראש כבר עכשיו לכל מלווה, שזה לא נגמר עד שזה לא נגמר. בשבוע שאחרי החתונה יש כמובן שבע ברכות, ובאחד הימים, איך לא, החברים נקראים להתפקד. אז ערב כזה כולל בתוכו שוב רשימת שיבוץ לאוכל (הפעם פשטידות), משחקים (הפעם גם עם החברים של החתן) ולמי שמגזימה אז סרטון (הפעם לגמרי מספיק רק תמונות).  ואז באמת זהו. 
רשימת המשימות: שבת כלה, מסיבת רווקות, סרטון חתונה, שבע ברכות

רשימת המשימות: שבת כלה, מסיבת רווקות, סרטון חתונה, שבע ברכות צילום: רועי חרזי

לא הזכרתי אבל בל נשכח את צלחת האירוסין שחברה (היי) מכינה, את ברכת הכלה ואת רשימת השמות לרפואה שאומרים בכיסא הכלה, את הסנכרון בין כל הבנות לגבי צבע השמלה בצילומים, ובכללי בניית הלו"ז של היום. את הליווי הפיזי למדידות השונות, את ההתייעצויות על צבע ההזמנה, על איזו להקה, על רשימת המוזמנים ועל המסגרת הכי יפה למגנטים. את העזרה באריזת המזכרות, את שינוע הכלה לפני החתונה ואת החתן והכלה הנרגשים והסחוטים בסופה, את הריקודים והשירים במהלך כל היום מהבוקר ועד הלילה, את הטאצ' אפים של האיפור במהלך הערב, את ניגוב הזיעה בטפיחות שלא ימרח, את הליווי לשירותים, כולל מאבק ממושך במיליונים הקרסים והכפתורים שיש רק בשמלות כלה. את העיניים שלך הרטובות מדמעות, הגרון הצרוד משירה, הגוף נוטף הזיעה, הרגליים המלאות יבלות ואת הלב השמח בשמחתה של החברה הכי טובה. כי בסופו של דבר, המטרה שווה את הכל, והיא גם מצווה - לשמח כלה.