בטיחות בקניות באינטרנט- המדריך למתחילים

העולם הטכנולוגי של ימינו מאפשר לנו ליהנות מקניות מכל רחבי העולם בלחיצת כפתור

חדשות כיפה תוכן שיווקי 21/08/18 11:28 י באלול התשעח

בטיחות בקניות באינטרנט- המדריך למתחילים
צילום: shutterstock

קניות באינטרנט הפכו לנפוצות ביותר בשנים האחרונות, וזאת בשל הנוחות הרבה ששיטת קניות זו מספקת וכן הקלות הרבה בה הקניות ניתנות לביצוע. כיום שיטת התשלום העיקרית בקניות באינטרנט הינה באמצעות כרטיס אשראי. אספנו עבורכם את כל המידע שאתם צריכים לדעת בכדי לוודא כי הקנייה שאתם מבצעים בטוחה, כך שתוכלו להמשיך ליהנות משירותים מסוג זה לאורך זמן.

אז מה חשוב לדעת על בטיחות בקניות באינטרנט?

רכישה בכרטיס אשראי: רכישה בכרטיס אשראי כוללת בדרך כלל מתן פרטים מלאים של כרטיס האשראי לאתר בו מתבצעת הרכישה, בכדי שניתן יהיה לאמת את תקינות הכרטיס ומסגרתו וכמובן בכדי שניתן יהיה לחייב אותו. פרטים אלו כוללים את מספר הכרטיס, שם ותעודת הזהות של בעל הכרטיס, תוקף הכרטיס וקוד זיהוי. החשש העיקרי במתן פרטים אלו הוא שהאתר או אנשים בעלי גישה למאגר המידע שלו יוכלו לעשות לאחר מכן שימוש בהם לשם ביצוע רכישות ללא ידיעתכם.  

רכישה בארץ לעומת רכישה בחו"ל: ההבדלים העיקריים בין רכישות בארץ לבין רכישות בחו"ל הם תשלום עבור משלוח ומכס, תשלום עבור המרות מטבע וכן יום התשלום. כאשר אנו רוכשים מוצר מחו"ל, חשוב לוודא כי המחיר הסופי הינו מחיר הכולל את עלות המשלוח, אשר עלולה להגיע לסכומים גבוהים במיוחד במידה ומדובר בפריטים גדולים, וכן לבדוק האם הפריט שרכשתם עומד בתנאי המכס במדינה, או שתצטרכו לשלם תשלום נוסף בעבורו. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי במידה ורכשנו פריט בדולרים, ואין לנו חשבון מט"ח, נצטרך לשלם גם עבור ההמרה של השקלים לכמות הדולרים הנדרשת. לבסוף, לעיתים ישנן תזוזות ביום החיוב עצמו בשל הבדלי השעות בין שעון ישראל לבין השעון במדינה בה בוצעה הרכישה.

צילום: shutterstock

הגנה על זהותך: אמנם קניות באינטרנט באמצעות כרטיס אשראי נפוצות במיוחד, אולם עדיין כדאי להגן על זהותך ולא למסור פרטים ישירים של הכרטיס. כיום ישנן חברות רבות המציעות אפיק רכישה בטוח, בו רק לחברה מפעילה אחת יש את פרטי הכרטיס המלאים שלך, והיא זאת המבצעת את התשלומים אל מול האתרים השונים. כך למשל ניתן להשתמש בשירותי התשלומים של חברת pay pal (שהיא בעלת פרטי כרטיס האשראי) בכדי לבצע רכישות באתרים רבים כגון איביי, אמזון ועוד. לחברות אלו אמצעים לזיהוי רכישות שאינן תואמת את הפרופיל של המשתמש וכן להגברת האבטחה בדרכים נוספות.

מומלץ לבחור בדרכי תשלום מאובטחות אשר שומרות על פרטיותכם

בין אם בחרתם לעשות שימוש בחברות כגון pay pal בכדי לשמור על פרטיותכם, ובין אם בחרתם לעשות שימוש בכרטיסי אשראי נטענים בלבד, מומלץ שלא למסור פרטים של כרטיסי אשראי המחוברים לחשבון הבנק שלכם באינטרנט, ובמידה והנכם חייבים לעשות זאת מומלץ לשמור עד כמה שניתן על סודיות הפרטים המזהים כגון הסיסמה לאתר, שם המשתמש שלכם וכדומה.