קיבלתם הודעה חשודה על 2020? היא דווקא אמיתית וחשובה

במהלך היום מופצת הודעה ברשת הווטסאפ, בה נאמר כי בשנה האזרחית הקרובה יש להקפיד על רישום התאריך המלא, בעיקר בצ'קים ובמסמכים דומים. בניגוד להודעות זבל אחרות, ההודעה הזו דווקא מאוד רלוונטית לכולנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/12/19 18:33 ב בטבת התשפ

קיבלתם הודעה חשודה על 2020? היא דווקא אמיתית וחשובה
רושמים צ'ק? שימו לב לתאריך, צילום: shutterstock

קיבלתם הודעת זבל בווטסאפ? אולי היא דווקא חשובה מאוד. במהלך היום (ב') מופצת ברשת הווטסאפ הודעה, שהופצה לעשרות אלפי נמענים, ואף סומנה על ידי ווטסאפ כהודעת שרשרת, העוסקת ברישום תאריכים בשנה האזרחית החדשה.

"בשנת 2020, כשאתה כותב תאריך על מסמך רשמי, הקפד לתאר את כל השנה: 23/01/2020, במקום 23/01/20, כי במקרה השני, אדם זדוני יכול להוסיף 2 ספרות (2019, 2018 וכו') ולהפוך את המסמך שלך למיושן, או להגביל את ההרשאה שתוכל להצדיק פעילות קודמת שאינה קיימת (במכירת קרקעות וכו')".

ההודעה הזו, שרובנו נסמן מיד כהודעת ספאם ואולי אף נטרח לדווח עליה, היא דווקא הגיונית, ואף חשובה מאוד. כאשר רושמים את התאריך האזרחי בשנת 2020 בקיצור בו אנחנו נוהגים להשתמש, ניתן בקלות, כפי שמוסבר בהודעה, לשנות אותו לתאריך שכבר חלף. למשל, אם נרשום 1/1/20, כל מה שצריך הוא להוסיף 19, ולקבל את התאריך של לפני שנה, מה שהופך את הצ'ק שלנו לכזה שהתאריך שלו כבר עבר, וניתן לפדות אותו.

עו"ד אלי חבוש, המומחה במשפט מסחרי, צוטט באתר 'וואלה' בנושא: "כמובן שכל שינוי שכזה במסמך או בהמחאה הוא זיוף אסור לכל דבר ועניין ויש לו השלכות משפטיות. פשוט כך ניתן לזייף ולתארך מסמך בצורה קלה יותר וללא מומחיות מיוחדת".

בקיצור, שימו לב לתאריך, וגם להודעות בווטסאפ - לפעמים הן אמיתיות...