המהלך של הממשלה שיחסוך אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת דירה

בניסיון להוריד את מחירי הנדל"ן, ועדת השרים לחקיקה אישרה שורת תיקונים במיסוי מקרקעין במסגרתם תבוצע העלאת תקרת הסכום בגינה ניתן פטור ממס הרכישה לזוגות צעירים ועידוד בנייה בקרקע פרטית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 03/04/22 12:33 ב בניסן התשפב

המהלך של הממשלה שיחסוך אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת דירה
בשורה לזוגות צעירים , צילום: שאטרסטוק

ועדת השרים לענייני חקיקה קידמה הבוקר (א') צעד נוסף במאבק במחירי הדיור הגבוהים ואישרה את תיקוני החקיקה במיסוי המקרקעין. צעדים אלו נועדו להקל על זוגות צעירים ברכישה של דירתם הראשונה, להביא להגדלה של היצע הדירות ולהפחית ביקושים עודפים בשוק הדיור.

הקלה במס רכישה ועידוד בנייה בקרקע פרטית

שלושה צעדים אושרו על ידי השרים. הראשון בהם הוא הקלה במס הרכישה של זוגות צעירים: בכדי להקל על זוגות צעירים, תבוצע העלאת תקרת הסכום בגינה ניתן פטור ממס הרכישה עבור זוגות צעירים לרכישת דירתם הראשונה. העלאה מ-1,805,000 שקל ל-1,930,000. צעד זה יביא לחסכון של אלפי שקלים לזוגות צעירים ברכישת הדירה.

תיקון החקיקה השני שאושר הוא עידוד בנייה בקרקע פרטית: מתן הטבות מס משמעותיות לבעלי קרקעות פרטיות, המיועדות לדירות מגורים, במידה שיממשו את זכויות הבנייה בשטחם בשנים הקרובות. במקביל, בעלי קרקעות שימשיכו להחזיק בקרקע פנויה ולא יממשו את זכויות הבנייה לדירות המגורים בשנים הקרובות ידרשו בתשלומי מס משמעותיים יותר. צעד זה צפוי להביא לבנייה של אלפי יחידות דיור בשנים הקרובות.

הצעד האחרון שאישרו השרים הוא צינון ביקושים עודפים בשוק הדיור: התאמת הטבות המס בשוק הדיור כך שיצננו ביקושים עודפים המביאים לעליית מחירי הדיור. זאת בדגש על צינון ביקושים של משקיעים זרים בשוק הדיור בישראל שלא יזכו בהטבות זהות לרוכשי דירה ראשונה ישראליים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר כי, "עוד נדבך בתכנית הדיור יוצא לדרך. תיקון חקיקת המס לטובת הזוגות הצעירים ולטובת הגדלת ההיצע הינה צעד הכרחי בייחוד בתקופה זו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן