תושב הקריות חשוד בהעלמת הכנסות של 9 מיליון דולר

צבי שפץ, בן 65 תושב קריית אתא, מהנדס מכונות ובעלים של שתי חברות לייעוץ הנדסי ביצע עבירות מס והעלים הכנסות מהמדינה. הוא נעצר ושוחרר בערבות והוטל עליו צו יציאה מהארץ למשך חצי שנה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 12/12/21 16:47 ח בטבת התשפב

תושב הקריות חשוד בהעלמת הכנסות של 9 מיליון דולר
האיש נעצר ושוחרר בערבות, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

צבי שפץ, בן 65 תושב קריית אתא, מהנדס מכונות ובעלים של שתי חברות לייעוץ הנדסי, נעצר היום (א') בחשד לעבירות על פקודת מס הכנסה. שפץ חשוד כי הציג מצג שווא בפני פקיד שומה חיפה על מנת להשמיט מדיווחיו הכנסות בהיקף של 9 מיליון דולר.

בשנת 2005 הקים שפץ חברה בשם International Logistical Services הרשומה באי נוויס. בין היתר, החזיקה החברה במניות של חברות זרות ובכלל זה ב-4.5% מניותיה של חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בחו"ל. בשנת 2012 מכרה החברה את המניות הללו תמורת 9 מיליון דולר, עליהם לא דיווחה לרשויות המס בישראל.

על פי החשד, בשנת 2015 ייסד החשוד נאמנות פיקטיבית על מנת להשלים את עבירת המס, ביוצרו מצג שווא לפיו כבר בשנת 2001 העביר את המניות שנמכרו בשנת 2012 לנאמנות שהיוצר שלה הינו תושב זר.

בחיפוש שנערך בביתו של החשוד נמצאו מסמכים הקושרים אותו לעבירות. החשוד הובא היום בפני שופט ושוחרר בערבות עצמית של 250 אלף שקל ותוך התחייבות לחתום על ערבות צד ג' של 150 אלף שקל תוך 48 שעות. כמו כן, הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.