חודש הקניות בפתח: למה החבילות השנה יהיו כבדות יותר?

15 מיליון חבילות יוזמנו בחגי הקניות באמצעות דואר ישראל במשקל כ-5,000 טון גידול של 25% במשקל מול נובמבר-דצמבר אשתקד. *דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל: "הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה, כך גם הצרכן מזמין פריטים גדולים יותר ויקרים יותר"

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 26/10/21 13:53 כ בחשון התשפב

חודש הקניות בפתח: למה החבילות השנה יהיו כבדות יותר?
מרכז הסחר המקוון של דואר ישראל, , צילום: אייל קורן

רגע לפני חגי הקניות, תחזיות 'דואר ישראל', מגלות כי כמות ההזמנות צפויה להיות דומה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כאשר גם השנה יוזמנו על פי התחזיות כ-15 מיליון חבילות מחו"ל בנובמבר ודצמבר. עם זאת, משקל החבילות שיוזמנו, צפוי לעלות בכ-25% לכ-5,000 טון, מול כ-4,000 טון אשתקד.

חגי הקניות מתחילים בנובמבר עם יום הרווקים הסיני שחל ב-11 בחודש, ובעשור האחרון הפך לחגיגת הנחות גלובלית, שלמעשה מתחילה ב-1 בנובמבר ונמשכת 11 ימים ומביאה עמה מבצעי הנחות רבות בכל העולם, לרבות באתרים ישראליים ובינלאומיים. בעקבות הקורונה הסתכמו בשנת 2020 ההכנסות של אתר עלי באבא מיום הרווקים הסיני בכ-74.1 מיליארד דולר - פי שניים מהשנה קודמת. בהמשך חגי הקניות יתקיים ה-Black Friday האמריקני ב-26 בנובמבר, וביום שני שלאחריו ב-29 בנובמבר יצויין הסייבר מאנדיי, שכולל בעיקר הנחות באתרי מוצרי אלקטרוניקה ומחשבים.

מרכז הסחר המקוון, 15 מיליון חבילות יוזמנו

מרכז הסחר המקוון, 15 מיליון חבילות יוזמנו צילום: שחר פליישמן

בחודש דצמבר יתחילו הוזלות הכריסמס. בישראל מוצעות מתחילת נובמבר מגוון רחב של הנחות באמצעות שופינג.IL של גוגל, המאגד הנחות בבתי עסק  ישראליים רבים וכן באמצעות אתרי הסחר הישראליים השונים. בשנים האחרונות האתרים הפופולאריים בקרב הישראליים בהזמנות מחו"ל היו Aliexpress, SHEIN, eBay ,Amazon ,next ו-Asos.

יותר יקרים ויותר כבדים

דני גולדשטיין מנכ"ל דואר ישראל התייחס לעובדה שמשקל ההזמנות יהיה גבוה ב-1,000 טון מההזמנות בשנה שעברה ואמר: "אי הוודאות העסקית והכלכלית, שממשיכה ללוות את הציבור בישראל בעקבות הקורונה משפיעה על הזמנת החבילות, כאשר הציבור נמצא יותר בבית, וככל שאמון הציבור עולה יותר כך מוזמנים פריטים יותר גדולים ויותר יקרים כמו מוצרים לבית, רהיטים, כלים, מצעים, שטיחים, חלקי חילוף ולא רק ביגוד והנעלה, מה שמשפיע משמעותית על משקל החבילות. הציבור בישראל התרגל להזמין און ליין בתקופת הקורונה, וככל שאמון הציבור עולה כך גם הצרכן יזמין פריטים גדולים יותר ויקרים יותר, ולא יוותר על המשך החוויה גם אחרי הקורונה".

"מגמה נוספת שמשפיעה על משקל החבילות היא איחוד החבילות של קאינאו, הזרוע הלוגיסטית של עלי אקספרס שמאחדת חבילות עד 75 דולר, ובכך מגדילה את משקל החבילות המאוחדות ההופכות בעת המשלוח לחבילה אחת", אמר גולדשטיין והוסיף כי, "השנה ראינו שאתר SHEIN הסיני הפך לאחד הפופולאריים בהזמנות מישראל, מאחר והמיסים משולמים על ידי האתר, מה שמעודד הזמנות של פריטים רבים בהזמנה אחת, ומגדיל את משקל החבילות המגיעות לארץ".