סוף סוף: במס הכנסה מאפשרים להגיש דו"ח שנתי באינטרנט

שנת 2021 הגיעה גם למס הכנסה, שתאפשר גם ליחידים להגיש דו"ח שנתי דרך האינטרנט, במקום להסתבך עם הניירת ולהגיע פיזית לסניף האזורי. מנהל רשות המיסים בירך על המהלך: "אבן דרך משמעותית במימוש החזון של רשות המסים להפיכתה לרשות דיגיטאלית ללא נייר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/04/21 20:39 כט בניסן התשפא

סוף סוף: במס הכנסה מאפשרים להגיש דו"ח שנתי באינטרנט
דו"ח שנתי - דרך האינטרנט. אילוסטרציה, צילום: pexels (bruce mars)

רשות המסים פתחה היום (א') מערכת שתאפשר לראשונה הגשה באינטרנט באופן מקוון מלא של הדוח השנתי במס הכנסה ליחידים, לשנים 2019-2020 ואילך תוך צירוף המסמכים המאמתים הנלווים. המערכת החדשה מייתרת את הצורך להגיש פיזית את הדוח עם המסמכים המצורפים במשרדי השומה.

פתיחת המערכת היום משלימה את המהלך שהושק בנובמבר אשתקד עת נפתחה המערכת שאפשרה למייצגים (רואי חשבון ויועצי מס) להגיש עבור לקוחותיהם דוח שנתי מקוון מלא במערכת המייצגים. יישומו של הפרויקט נוגע למאות אלפי נישומים ומייצגים והשפעתו עליהם ועל עבודת הרשות היא משמעותית ביותר. כמו כן, הפרויקט מהווה תשתית לפרויקטים דיגיטליים נוספים שמתוכננים ברשות.

מנהל רשות המסים ערן יעקב בירך על המהלך ואמר: "פתיחת המערכת מהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון של רשות המסים להפיכתה לרשות דיגיטאלית ללא נייר ומהווה מהפכה בממשק מרכזי בין הציבור והמייצגים לבין רשות המסים. דוח שנתי מקוון מלא הינו אחד מהמהלכים המרכזיים שהבשילו לאחרונה כחלק מיישום התוכנית האסטרטגית של הרשות ובהם, בין היתר, המערכת החדשה שהושקה בחודש מרץ אשר תאפשר קבלת שומות במיסוי מקרקעין תוך יום עבודה אחד ופיתוחו של אזור אישי עם מגוון שירותים לעסקים ולאזרחים".

הגשת דוח שנתי מקוון מלא מאפשרת לנישום ליהנות משורה ארוכה של יתרונות, בהם טיפול מהיר בדוחות, קבלת החזרי מס במהירות, זמינות הגשה של 24 שעות ביממה. המערכת החדשה תאפשר שימוש יעיל במשאבי כוח אדם, זמן, אחסון, שינוע ועוד, הן למגישי הדוחות והן לרשות. לפי ההערכות, המערכת תחסוך עשרות מיליוני שקלים בשנה לקופת המדינה וכן עשרות מיליוני שקלים נוספים למייצגים. בשלב זה, הגשת דו"ח שנתי מקוון מלא הינה בגדר רשות וניתן יהיה בינתיים להמשיך ולהגיש כפי שנעשה עד כה, קרי הקלדה ושידור הדוח במחשב, הדפסתו והגשתו במשרדי מס הכנסה בצירוף הנספחים.  

בנוסף, המערכת החדשה, לאחר שבוצעו בה התאמות, תאפשר גם למי שאין להם תיק מתנהל במס הכנסה, להגיש בקשה מקוונת להחזר מס לשנים 2019 ו-2020, אם הגישו בקשה להחזר מס בשנתיים הקודמות לשנה בגינה נדרש ההחזר