השוואת מחירים לפסח: כמה עולות מצות ואיפה אפשר לקנות בזול

רגע לפני פסח, עושים סדר ועוזרים לכם לחסוך כסף בקנייה הכי משמעותית לחג. אז בין שמורות, מהודרות ורגילות, באיזה רשת תמצאו את המצות הזולות ביותר? ואיפה המחירים הגבוהים? השוואת מחירים אביבית

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 07/04/22 16:19 ו בניסן התשפב

השוואת מחירים לפסח: כמה עולות מצות ואיפה אפשר לקנות בזול
כמו עולות מצות?, צילום: Hadas Parush/Flash 90

שבוע בלבד נותר עד לפסח, ואחרי שסיימתם לנקות את רוב הבית מחמץ, זה בדיוק הזמן להתחיל ולהיערך לליל הסדר. החל מהצטיידות ביינות לארבע הכוסות, דרך המרור והכרפס ועד למצות לערב זה ולמשך כל ימי החג. 

רבים חושבים שכל המצות נמכרות במחיר אחיד, ומאחר ומדובר בקמח ומים בלבד אז מחירם גם יהיה זול. טעות בידם, גם כי לכל מאפיית מצות יש תעריף משלה וגם כי בתקופה האחרונה, בעקבות המחסור בקמח, מחיר המצות עלה. השוואת המחירים נערכה על ידי אתר chp בתחילת חודש אפריל. 

מצות שמורות - הבדל משמעותי בין הרשתות

לאלה הנוהגים להדר ולאכול מצה שמורה בשלושה שיעורי "כזית" במהלך ליל הסדר, 4 מתוך 5 רשתות השיווק שנבדקו, שופרסל דיל, רמי לוי, אושר עד ויוחננוף מציעות חבילות של 3 מצות שמורות של "מצות יהודה" ובכולן המחיר זהה ועומד על 12.90 שקלים.

השוואת המחירים. פער משמעותי במארזים הגדולים של המצות השמורות

השוואת המחירים. פער משמעותי במארזים הגדולים של המצות השמורות צילום: חדשות כיפה

ק"ג אחד של מצה שמורה של "מצות יהודה" עולה בשופרסל דיל ויוחננוף 52.90 שקלים, ב"אושר עד" לעומת זאת, מחירים יהיה נמוך בשלושה שקלים ויעמוד על 49.90.

2 ק"ג של מצה שמורה "ירושלמי", יעלה ברשת ויקטורי 79.90 שקלים וב"אושר עד" - 85.90. 2.5 ק"ג מצה שמורה ירושלמי "מצות יהודה" יעלו ביוחננוף ושופרסל דיל 109 שקלים לעומת 107 ברמי לוי. 

המוצר היחיד שנמכר בכל הרשתות שנבדקו הוא 2.5 ק"ג מצות ירושלמי מהודרות של "מצות יהודה", כאשר בשופרסל דיל ויוחננוף הוא עולה 79.90 שקלים, ובשלוש הרשתות האחרות מחירו עומד על עשרה שקלים פחות - 69.90 שקל.

מצות שמורות, כמו עולה?

מצות שמורות, כמה עולה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

2.5 ק"ג מצות רגילות של "מצות יהודה" עולות בויקטורי ושופרסל דיל 28.90 שקלים וברמי לוי שקל אחד פחות, מחיר דומה התקבל ביוחננוף. 

בשורה התחתונה, בכל המוצרים, המחיר הגבוה ביותר התקבל בשופרסל דיל. רמי לוי שמר על המחיר הנמוך ביותר בכל סוגי המצות ובכל גדלי המארזים. יש לציין שברוב המקרים, פערי המחירים היו הכי גדולים במצות שמורות במארזים גדולים, שם הפער יכול להגיע למספר שקלים לחבילה בין רשת לרשת באותו מוצר. בשאר המוצרים מדובר בפערים מינורים. 

יחד עם זאת, יש לציין כי המחירים שהתקבלו בהשוואה בין הרשתות נוגעות למחיר הממוצע או לזה הנפוץ ביותר ברשת, ייתכן ותוכלו למצוא מחירים נמוכים במיוחד בסניפים בודדים. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן