עמדת טעינה לרכב חשמלי - המבחן האמיתי של עמדות הטעינה

עקב המעבר מרכב בנזין לחשמלי מצאנו לא מעט שמסתבכים בשאלה איזו עמדה לרכוש. בעלי רכב חשמלי הרי תמיד רוצים להתקין בבית עמדות טעינה אך לא יודעים איזו, יצאנו לבדוק

חדשות כיפה תוכן שיווקי 20/12/22 17:09 כו בכסלו התשפג

עמדת טעינה לרכב חשמלי - המבחן האמיתי של עמדות הטעינה
עמדת טעינה, צילום: Charging-point

אלו שגרים בבית פרטי ועכשיו צריכים להצטייד כמה שיותר מהר באותה עמדת טעינה לרכב חשמלי שתוכל לענות על כל צרכי הרכב, עקב המעבר מרכב בנזין לחשמלי מצאנו לא מעט שמסתבכים בשאלה איזו עמדה לרכוש. בעלי רכב חשמלי הרי תמיד רוצים להתקין בבית עמדות טעינה אך לא יודעים איזו, בניגוד לטלוויזיה שאנו יודעים לעמוד על האיכות.

מעבר לכך כאשר צריכים להזמין עמדת טעינה דרך חברה מסוימת האם אנחנו באמת יודעים מה יש בפנים?

האם היא עומדת בתקן והאם בכלל היא חוקי להתקין אותה אצלנו בבית? השינוי שחל בשוק הרכב מעלה שאלות נוקבות על איך רוכשים נכון עמדת טעינה לרכב חשמלי ואיך באמת הולכים על בטוח. אז מעבר לשאלות את התשתית ואו ביצוע של תוואי ישנם עוד פרמטרים נוספים שצריך לבדוק, האם העמדה הזאת בכלל טובה לכם? האם היא עומדת בהספקי החשמל, ברכב שלכם, בחשמל בבית שלכם? אנחנו רואים שיותר ויותר משרדים ובתים פרטיים מתקינים עמדות טעינה לרכבים חשמליים, זוהי מגמה בנסיקה, ללא ספק צריך לקחת בחשבון האם יש לכם מספיק חשמל פנוי בדירה שלכם עוד לפני שהתקנתם?

איך האדם הנורמטיבי יודע איזה עמדת טעינה לקנות?

ככלל ברזל אנחנו טוענים את הטענה הבאה, מבדיקות שערכנו מצאנו שעדיף לקנות עמדת טעינה מגוף מוכר וככל שניתן ולא חברות פרטיות שמביאות מוצרים נחותים וללא תקן. שימו לב שבתוך העמדה חייב להיות כן תצאי לפחות תקן אירופאי המדינה שלנו עדיין לא ערוכה לתקן ישראלי היא מסתפקת בתקן האירופאי, שימו לב שיש מקדם זליגה b ופחת זה נמצא בתוך העמדה, אם יש חצי אוטומט בתוך העמדה ויש תקן על הכבל שאותו אנחנו מחזיקים אז זה מצוין.

הכבל בעצם מעביר את החשמל במידה ואין תקן בעמדה נחותה אתם יכולים לעשות נזק לסביבה לרכב לבניין שבו אתם גרים, בהתקנת עמדת טעינה יש לשים לב ש לעבוד עם חשמלאי מוסמך שיש לו רישיון שמביאים וחשמל ולא למצוא איזה חבר שיודע להתקין והוא חושב שהוא יכול לעזור לכם, זה לא כמו להביא ארון או מיטה. לא כל חבר יכול לעזור לכם בחשמל צריך שיהיו אנשים שמכירים את הדרך מבינים את החוק ועובדים אך ורק לפי תקנות החשמל, לכן שאתם ניגשים לרכישת עמדת טעינה אל תסתפקו בהבטחות, עברו על הנתונים הראו מי החברה שנותנת לכם אחריות וכמה שנים. בררו מי לוקח עליו אחריות אלה שהוא הביא אותם כלומר אם יבואן בטוח בסחורה שהוא מביא הוא ייתן לכם אחריות ארוכת טווח, כי הוא שומר חוק סמוך ובטוח שהעמדה הזאת תעבוד לאורך שנים.

האם עמדת טעינה שלי שאני רוצה לקנות מתאימה על הרכב שלי ולבית שלי?

איך אפשר להתקין עמדת טעינה בכלל, מהי העלות לפני שניגשים להתקנת את הטעינה, יש לקחת בחשבון את החשמל הפנוי בדירה במידה והתקנתם בדירה במידה

והתקנתם ללוח חשמל הציבורי זה כבר עניין אחר. בדירה שלכם אתה צריכים להבין שיש לכם כמות חשמל מסוימת ,אז אתם צריכים עכשיו גם להטעין את הרכב וזה יוצר עומס על ארון החשמל. בדרך כלל יש לנו אמפרים פנויים בלילה שאנחנו הולכים לישון כי ביום אנו מפעילים עוד מוצרי חשמל נוספים. ישנם עמדות שיודעות לתאם את עצמם לשעות האלה או שאתם יכולים לעשות את זה אפילו ידנית קחו בחשבון שהאדם הממוצע מטעין פעמיים של שלוש בשבוע, כלומר אף פעם אנחנו לא נגיע עם רכב חשמלי 0 קילומטר וכדי להטעין את כל הרכב תמיד חסר לנו איזה 200 250 קילומטר שזה בעצם שלוש ארבע שעות טעינה. בעמדה שיש לה 11 קילו וואט, שזה רוב רובה של הספקי החשמל אין טעם לקנות 22 אך הפער במחיר לא מצדיק לקנות 11 אלא לרכוש 22 קילוואט אפילו שאין שימוש.

האם יש לכם מספיק חשמל בעסק שלכם?

אם בכלל יש לכם רשת טעינה ציבורית שאולי עדיף להטעין אותה כבר בחניון או בתחנת דלק על כל השאלות האלה ננסה לענות כאן בכתבה הזאת כדי להתגבר על חוסר הידע כדי להטעין כך צריך כבל טעינה לרכב חשמלי מותאם. קודם כל מבחינה חוקית בשנים האחרונות ללא ספק היו המון מחלקות סביב אותם הסוגיות של התקנת עמדת טעינה בבניינים משותפים לא פעם זה נגמר בבית משפט או בהסכמה של הוועד לאיזשהו פשרה.

אבל האצבע האשמה היא על ההדק ולמה הכוונה, אנחנו טוענים שאם הוועד אכן מצא לכם פתרון מסודר שעולה על כל היגיון בריא ומניח את הדעת אז עדיף ללכת עם הוועד. אך אם לא והוועד מתנגד עדיף כבר לחבר את העמדה לשעון חשמל הדירה ולהתחיל להטעין את הרכב שלכם, אפילו אם יש לכם עמדת טעינה ממש ממש קרובה ליד הבית, אחרת אתם תשלמו סכום כפול על החשמל וזהו ללא ספק חיסרון. האם ניתן לחבר את כבל עמדת ללוח חשמל תלת פאזי או חד פאזי, לשקע רגיל ניתן לחבר את כל העמדות הטובות והבכירות לשקע רגיל רק קחו בחשבון שזה יכול ליצור גם סכנה בבית וגם טעינה ארוכה מאוד אשר לא תעמוד בקנה אחד עם הדרישות שלכם, הרצון לנסוע מהר להטעין ולהתקדם,כבל טעינה לרכב חשמלי הוא חייב לעמוד בתקן וגם לו יש 2 סוגים.

  • כבל טעינה לרכב חשמלי עם עוצמה של 32, אמפר מסוג 2 זכר לסוג 2 נקבה.
  • כבל טעינה לרכב מסוג 2 נקבה, 16 אמפר לסוג 2 זכר.

מה הפער של מחירי עמדות טעינה?

הפערים שמצאנו הם זניחים רצינו לראות מה הוא הפער בין עמדה הכי טובה לעמדת הטעינה הכי זולה, מצאנו הבדלים של כמה מאות שקלים לכן יש לשים לב איזה עמדה טעינה לרכוש ועם איזו חברה לקנות. אנו ממליצים שוב לרכוש מהחברה הכי טובה שיש ואת האחריות הארוכה ביותר של העמדה. כלומר יכול להיות שקניתם מחנות או אתר אינטרנט אך האחריות שייכת לחברת ענק ישראלית בעלת שם מוכר ומעבדות ,טכנאים ושירות תוך 72 שעות. נתקלנו גם בבעיות שירות של תיקונים של עמדות

טעינה לרכב חשמלי עם יבואנים מקומיים, במידה ותעבדו עם יבואן פרטי אתם תלויים לחסדיו ולאיכות שהוא מציג.

הכתבה נכתבה בעזרת צארגינג פוינט. Charging-point