סוכרת 2: מה התסמינים ואיך מטפלים

עשיתם בדיקת דם שגרתית שהרופא שלח אתכם לבצע וקיבלתם טלפון בהול מהמרפאה להגיע אל הרופא. בשיחה עם הרופא הוסבר לכם כי אתם סובלים מסוכר גבוה ושלמעשה זו תחילתה של סוכרת 2. בינתיים לא ייחסתם חשיבות או לא הבנתם את התסמינים של המחלה ואתם עוד בשלב שאתם מעכלים את הבשורה על לקיחת התרופות. במאמר הבא נסביר על תסמיני המחלה ועל הדרכים שקיימות כיום לטיפול

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/08/22 13:27 ג באלול התשפב

סוכרת 2: מה התסמינים ואיך מטפלים
צילום: shutterstock

את תסמיני סוכרת 2 ניתן לחלק לתסמינים התחלתיים ותסמינים מתקדמים. התסמינים ההתחלתיים הם בדרך כלל יובש בפה, השתנת יתר, חולשה ותחושת רעב, הפרעות תחושה ועקצוצים בגפיים. כמו כן, בבדיקות הדם רמות הסוכר יהיו גבוהות מאוד מן הנורמה, אותן סביר להניח שכבר ראיתם בבדיקות הדם שביצעתם ושבגללן קרא לכם הרופא. תסמינים מתקדמים מתרחשים כאשר הסוכרת לא מטופלת והם הרסניים לגוף. לרוב מדובר בנזקים בכליות ואי ספיקת כליות, עיוורון, קטיעות גפיים ואף שבץ מוחי. 

דרכים מקובלות לטיפול

כיום קיימות שתי דרכים לטיפול במחלה. לפעמים משלבים בין השתיים ולפעמים האדם יבחר באחת מהן. 

הדרך הקונבנציונאלית

הדרך המוכרת ביותר לטיפול בסוכרת 2 כיום, היא הדרך הקונבנציונאלית. בדרך זו יטופל הסובל מסוכרת 2 בתרופות. את התרופות יציע הרופא כבר בפגישת ההסבר על המחלה. התרופה המקובלת היא אינסולין סינטטי אותו יש לקחת בהתחלה בכדורים ולאחר מכן, כאשר המינון עולה, בזריקות. המטרה היא להכניס לגוף יותר אינסולין שיפנה את רמות הסוכר מהדם. לדרך זו המון תופעות לוואי ולרוב יש צורך בהגדלת מינונים. 

הדרך הטבעית

הדרך הטבעית היא דרך שיש אליה יותר מודעות כיום. בדרך זו, אנו רוצים לעבוד על הגוף בצורה מטאבולית. הדרך הטבעית למעשה לוקחת בחשבון כי שינוי תזונתי יחד עם אורח חיים הכולל פעילות גופנית ונטילה של צמחי מרפא, יכולים לאזן את רמות הסוכר בגוף ולאפשר לאינסולין שקיים ומופרש מהלבלב באופן טבעי, להתמודד עם פינוי הסוכר מהדם. הדרך הטבעית כמובן מצריכה מכם לקבל הנחיה והדרכה וגם להתמיד. זה לא תמיד פשוט לכולם, אך מי שבוחר לבצע זאת, עשוי להגיע לאיזון רמות הסוכר לכל החיים. 

לסיכום, לסוכרת 2 יש מספר תסמינים מאוד ברורים וגם מצבי סיכון מסוכנים מאוד. טיפול נכון בסוכרת, יעזור לכם לאזן אותה. כדאי לחשוב אם ללכת על טיפול טבעי או טיפול תרופתי ולדבוק בו. מעבר לכך, אם אתם לא מגיבים היטב לטיפול אחד, נסו את האחר.