20 שנה לחומת מגן: כנס הצדעה ללוחמים ולמפקדים שלקחו חלק במבצע

ארץ יהודה בטוחה מתמיד: באיסרו חג של שבועות יתקיים כנס בבית ספר שדה כפר עציון לציון 20 שנה למבצע חומת מגן | "החובה שלנו היא לדעת לעצור ולומר תודה למי שסיכנו עצמם ולמי שנפלו כדי שנוכל לחיות כאן"

חדשות כיפה תוכן שיווקי 30/05/22 19:10 כט באייר התשפב

20 שנה לחומת מגן: כנס הצדעה ללוחמים ולמפקדים שלקחו חלק במבצע
צילום: דו"צ

20 שנה לחומת מגן: כוחות סדיר ומילואים היו מעורבים בלחימה באזור יהודה במהלך מבצע חומת מגן, הלחימה שהתרכזה בעיקרה בבית לחם הולידה אז גם את אחד הדרמות הגדולות של אותו מבצע. 39 מחבלים חמושים התבצרו בכנסיית המולד, הם לקחו כ250 נוצרים כבני ערובה. הוותיקן התערב ודרש מישראל שלא לפגוע בכנסייה, העולם עקב, ניסיונות שונים להתיש את המתבצרים לא צלחו. בסוף הדרמה ההיא גורשו חלק מהמתבצרים לאירופה לאחר משא ומתן.

"ארץ יהודה שינתה את פניה מאז חומת מגן"

במבצע גם הופסק הירי מצד פלסטינים לעבר השכונות הדרומיות של ירושלים, והוחזרה תחושת הבטחון למתיישבים בגוש עציון שחוו שורה של פיגועי ירי בציר המחבר בין הגוש לירושלים. ב20 השנה מאז ארץ יהודה בטוחה מתמיד, פורחת ומקבלת לתוכה אלפי תושבים חדשים. "ארץ יהודה שינתה את פניה מאז חומת מגן, החובה שלנו היא לדעת לעצור ולומר תודה למי שסיכנו עצמם ולמי שנפלו כדי שנוכל לחיות כאן" הסביר סמנכ"ל ביהס שדה כפר עציון עמיחי נועם.

ביום שני כאמור, איסרו חג שבועות ה6.6.22 ייערך בבית הספר שדה כפר עציון כנס הצדעה ללוחמים ולמפקדים שלקחו חלק במבצע חומת מגן ביהודה. הכנס שיחל בבית ספר שדה הר גילה יכלול הסברים על מה שהתרחש בשטח ערב המבצע על ידי בעז כהן קצין המורשת של חטיבת ירושלים ועל ידי נדב פרנקל מביה"ס שדה כפר עציון. לאחר מכן בערב יישא דברים האלוף במיל' נועם תיבון ששימש בעבר מח"ט יהודה ומפקד אוגדת איוש.

 ד"ר אוהד לסלוי- חוקר מחלקת ההיסטוריה של צה"ל יסקור גם הוא את מבצע חומת מגן ולאחריו ידברו מי שלחמו אז בקרבות תת אלוף (מיל') רמי צור חכם, מפקד חטיבת ירושלים במבצע וסגן אלוף במילואים בעז כהן, מ"מ במהלך המבצע. לקראת סיום ידין רומן, חוקר ארץ ישראל, סייר וסופר, ישתף בסיפורם של הנוצרים בנפת בית לחם. במהלך הערב יחד עם נציגי משפחות שכולות ידלקו נרות זכרון וישא דברים גם עמיחי נועם סמנכ"ל ביהס שדה כפר עציון.