"מרתון התנ"ך זה בית בשבילי. חוויה לכל ישראלי"

רגע לפני יריית הפתיחה של המרתון הקדום בעולם ביום שישי הקרוב, מאמן הכושר משה רוזנבלום מספר על החוויות שלו וטיפים למתאמנים.

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/21 17:10 כז בחשון התשפב

"מרתון התנ"ך זה בית בשבילי. חוויה לכל ישראלי"
צילום: משפחת רוזנבלום

מרתון התנ״ך הבינלאומי, ביוזמת מועצה אזורית מטה בנימין, תיירות בנימין ובהפקת חברת מרתון ישראל, נולד מתוך חיבור לאחת הריצות הראשונות המוזכרות בהיסטוריה, המתוארת בתחילת ספר שמואל. חודשים רבים שמתאמנים רצי המקצים השונים לקראת האירוע הגדול, ביניהם גם משה רוזנבלום, מאמן כושר ומורה לחינוך גופני באזור בנימין, שמשתף אותנו בתחושותיו לקראת המרתון.

כמה פעמים השתתפת במרתון התנ"ך?

"אני רץ קבוע במרתון משנת 2016, אחרי שהייתי כבר במשקל של קרוב ל100 קילו ונכנסתי לכושר. אחרי שנה וחצי של אימונים חבר אמר לי שבסוכות יש הרשמה למרתון התנ"ך וזה היה ההישג הראשוני שלי, הגעתי ל-20 המקומות הראשונים. גם במרתון הוירטואלי שהתקיים מרחוק בשנה שעברה רצתי קילומטרים ביישוב ביחד עם אשתי וילדיי, חוויה משפחתית מהנה וכיף שהשנה נחזור לשילה הקדומה".

משה רוזנבלום

משה רוזנבלום צילום: משפחת רוזנבלום


איך המרתון תופס אותך כתושב בנימין וכמאמן כושר?

"המרתון הוא מבחינתי מרוץ הבית וגם אצל מתאמניי. זהו מרוץ יעד שכולנו מתחברים אליו, בגלל היותנו תושבי המועצה וזה חשוב לנו יותר מכל מרוץ בארץ. כבר ארבע שנים המתאמנים שלי לא מפספסים אף ריצה במרתון התנ"ך ולמעשה אנחנו הקבוצה המובילה מבחינת המשתתפים במרתון בקרב תושבי בנימין".

כמה אתה רץ במרתון התנ"ך?

"ארוץ עשרה קילומטרים מכיוון שאני מעביר את החימום לכל רצי החמישה ועשרה ק"מ. יהיה מהנה לרוץ עם המתאמנים שלי מיישובי בנימין והשנה גם עם תלמידי בתיכון אותה אני מאמן למעלה לשנה".

למה היית ממליץ להגיע למרתון התנ"ך?

"בגלל האתגר, הנופים, האנשים. מרתון התנ"ך הוא לא מקום לקבוע תוצאה טובה כי זאת ריצת שטח, אבל דווקא בגלל החשיבות והנופים של חבל ארץ קסום ופסטורלי זה מעניק חוויה אישית, קבוצתית ומשפחתית שלא ניתן להסביר במילים. ישראלים מחוץ לבנימין יתחברו ויכירו את יופיה של בנימין בהפקה מושלמת של מועצת בנימין ומרתון ישראל".

צילום: משפחת רוזנבלום


לסיכום, יש עוד משהו שתרצה להגיד?

"מרוץ קסום, מזג אוויר נפלא בשישי, הולך להיות קרנבל גדול. מי שלא יגיע יפספס חוויה מעצימה".

במרתון התנ"ך יתקיימו לצד המקצים המקצועיים של המרתון המלא וחצי המרתון, גם מקצים עממיים של 5 ו-10 ק"מ וכן מקצה משפחות בן 1.3 ק"מ. מקצה נוסף ומרגש במיוחד הוא מסלול לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים. אורך מקצה הצמי"ד הוא 700 מטרים בין עתיקות שילה ומבוצע בשיתוף עמותת לב בנימין.

במרתון התנ"ך צפויים להשתתף למעלה מ-3,000 רצות ורצים מכל רחבי הארץ, שיתמודדו עם אתגר חוויתי קשוח, ועוד מאות בני משפחה ומעודדים שיהנו מאירוע מרגש המשלב ספורט, היסטוריה וחוויה.

לפרטים מלאים והרשמה לחצו כאן