מרכז הייטק ומגורים: כל הפרטים על המהפכה של שכונת תלפיות בירושלים

שכונת תלפיות האהובה בירושלים עוברת בימים אלה שדרוג משמעותי, לצד מתחמי הפנאי והבילוי, בשכונה מוקמים מתחמי הייטק ייחודיים ונבנות אלפי יחידות דיור | כל הפרטים על הבנייה הייחודית וקווי הרכבת החדשים שיעברו בשכונה

חדשות כיפה תוכן שיווקי 19/06/22 12:03 כ בסיון התשפב

מרכז הייטק ומגורים: כל הפרטים על המהפכה של שכונת תלפיות בירושלים
איציק לארי מנכ"ל עיריית ירושלים, צילום: ללא

שכונת תלפיות בירושלים מוכרת לכל תושבי העיר והסביבה, אם בגלל הקניונים הידועים שלה, ואם בגלל המסעדות המעולות, אבל בתקופה האחרונה השכונה עושה צעדים גדולים בדרך לשינוי משמעותי שמוביל ראש העיר משה ליאון. מאזור תעשייה תהפוך השכונה למרכז הייטק שימשוך חברות מכל הארץ. לצד המשרדים הייחודיים נבנות אלפי יחידות דיור ומערך תחבורה משודרג שיכלול שלושה קווים של רכבת קלה. 

איציק לארי, מנכ"ל עיריית ירושלים מספר על המהפך הייחודי לחדשות כיפה: "הסיפור פה הוא שירושלים חווה מהפכה בכל התחומים מאז נכנס ראש העיר לתפקידו, אבל אחד היעדים המרכזיים שהצבנו לעצמנו הוא להפוך את ירושלים לבירת ההייטק של ישראל. כאן בתלפיות יהיה מרכז הייטק משמעותי שיאב את כל חברות ההייטק בישראל, אנחנו כבר בכיוון הנכון, עם עלייה דרמטית במספר חברות ההייטק ששוכנות בעיר ומגייסות מיליארדים. פה בתלפיות יהיה מתחם עצום של משרדים, מבני ציבור ולמעלה מ-8,000 יחידות דיור. המקום הזה ישנה את פניו. גם מבחינת נגישות תהיה פה נגישות שיא עם 3 קווי רכבת קלה, כבישים לכל העיר ולמחוצה לה. השאיפה היא להביא לפה צעירים שגם יגורו פה וגם יעבדו פה". 

הדמיה של שכונת תלפיות

הדמיה של שכונת תלפיות צילום: עיריית ירושלים

"נבנה פה מתחם עירוני תוסס עם שירות תחבורתי מהמעולים בארץ"

רועי לביא, מנהל אגף התכנון בעיריית ירושלים הוסיף: "השכונה עוברת שינוי מהותי, שינוי שכבר התחיל לפני כמה שנים במעבר מאזור תעשייה לא מזמין לאזור פנאי ובילוי, היום הוא עובר עוד שינוי משמעותי, עתיד של תעסוקת הייטק, מגורים ובילויים. השינוי למעשה הוא הכנסה של המון הייטק ומגורים לשכונה. אנחנו מבינים שירושלים צריכה להתכנס פנימה ולייצר בעיר אופציות מגורים איכותיות לצד אופציות תעסוקה מצוינות, אלו דברים שמביאים לאיכות חיים. נבנה פה מתחם שלם איכותי. מתחם עירוני תוסס עם שירות תחבורתי מהמעולים בארץ". 

תלפיות לא לבד, העיר ירושלים שינתה את פניה ובשנים האחרונות היא מצויה בעיצומה של מהפיכה, אשר לא נראתה בעיר זה עשרות שנים. מדי שבוע, נחנך מיזם חדש, אם זה של שדרוג רחוב, כיכר או פארק שעשועים חדש. גם פיתוח הרכבת הקלה וכבישי הגישה חדשים לעיר, קורמים עור וגידים והנסיעה בהם היא רק עניין של זמן. 

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים

משה ליאון, ראש עיריית ירושלים צילום: חדשות כיפה


לצד פיתוח תשתיות התחבורה, ממשיכה העירייה בפעילותה השוטפת לשדרוג גני משחקים ופארקים בשכונות ולשדרוג תשתיות הרחובות בעיר ירושלים, תוך מתן דגש על נראות המרחב הציבורי וניקיונו.
ניצני מהפכת התשתיות מורגשים בכל רחבי עיר הבירה, ובשנים הקרובות יוכלו התושבים והמבקרים בעיר לחזות בתוצאות מהפכה זו. בואו לירושלים הבנויה!