כהנת הדייטים היא יצאה עם כל החברים שלי מהישיבה | פרידה גרשוני עונה

דייטים היו ויהיו נושא רגיש. לא כולם יודעים איך להתנהל, לא כולם מבינים מה לא כדאי לומר. המנטורית וכהנת הדייטים פרידה גרשוני משיבה לשאלות הגולשים ועושה סדר בתהיות של כולנו | והפעם, "היא יצאה עם כל החברים שלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/07/22 20:11 ח בתמוז התשפב

היא יצאה עם כל החברים שלי מהישיבה | פרידה גרשוני עונה
צילום: shutterstock

ישעיהו שואל: מסתבר שהיא מכירה את כל החברים שלי מהישיבה, יש ממה לחשוש? 

היי פרידה, אני ישעיהו רכושני. אני מתגורר בקומה שניה במיטת פנימיה באחת מישיבות ההסדר המוכרות לצה"ל. לאחרונה יצאתי לדייט עם עלמה מאוד מיוחדת, אין מה לומר, פסגת השאיפות. נאה, חסודה, אבא שלה עובד במשהו עם כסף ואמא שלה יושבת על נכסים שקיבלה בירושה מסבא שלה שקנה אותם בלירות לפני שנים רבות. 

את צפנת מליחי (שם בדוי) מרחובות (ליטרלי), הכירו לי כשהייתי ממש לקראת סוף שירות ההסדר שלי. הייתי נראה אז טוב, חטוב ורזה עם חוט ירקרק חאקי שמחובר למשקפיים. הנשק שקיבלתי מהצבא יצר רושם מאוד חיובי, הוציא אותי גבר מה שנקרא אצלנו. אז החבר'ה החליטו להכיר לי מישהי כי הייתי במומנטום חיובי וכדאי לנצל את זה.

את הדייט הראשון שלי ושל צפנת עשינו כמו שצריך, בשטח. אני הבאתי איתי פק"ל קפה וקופסת וופלים (לפני הריקול), היא הביאה איתה צנצנת חמוצים וסוכריות מנטה, זה מה שהיה לה באוטו. את כל הניווט לדייט עשינו עם מפת סימון שבילים שקיבלה מאחיה ניתאי, שמייעץ לזוגות על מקומות נידחים לדייטים ומתנדב להסתתר ליד מיקום הדייט כדי שלא ניפול בייחוד חלילה ונשאר רק באזור ה"ספק ייחוד". צדיק על אמת.

במהלך ההליכה ליעד, שמתי לב שצפנת מדברת הרבה על החברים שלי מהישיבה: ב"עין יבלוח ישבתי עם אילן נהרי לדייט, זה לא זרם כי הוא התקבל לצוללות ולא היה לו זמן אלי", כשעברנו ליד מדרון תלול סיפרה איך פנחס רובינזלג נתן לה להחזיק בתיק שלו רגע לפני שנפלה לתהום וכך גם הציל אותה בלי לסבך את עצמו באיסור נגיעה. בקיצור פרידה, היא הזכירה איזה שישה חברים שלי מהישיבה, אילן, פנחס, כרמי, אורן, כורש, ואוהד - כולם יחידות מובחרות ומעלה, ואני הייתי בהלם. חשבתי שרק אותי היא מכירה. מה את חושבת? זה דבר לגיטימי? 

פרידה גרשוני עונה: לא בושה להיות סוג ב' 

ישעיהו היקר, מדהים איך שכל הסיפורים אצל כולם נשמעים אותו הדבר. אני זוכרת את תקופת הדייטים הלחוצה שהייתה לי כשהייתי בין אבודים. הייתי כמו מניית טסלה בשעותיה היפות, הביקוש היה בשיא ובחורים היו מוכנים ללכת על מהלכים קיצוניים כדי להתחתן איתי. אחד מהם הסכים להוסיף את שמי הפרטי לשם המשפחה שלו. 

אך, לאחר סבב דייטים קצר עם כל ה"תותחים" האלה, התחוור לי שגם להם יש אופי וחשוב להם למצוא את אשת חלומותיהם. כולם כולל כולם סיימו את הדייט במשפט דומה: "תראי, את סבבה, אבל אני חושב שתתאימי לזבולון". לא הכרתי אז את הזבולון הזה וגם לא לחצתי, אבל יצאתי עם כל החברים שלו שאמרו את אותו הדבר. כעבור חמש שנים התגרשתי מזבולון והמבין יבין. זו הייתה אהבה ממבט ראשון ומאז עצמתי עיניים. 

כבר אז הבנתי שיש סוגים, וזבולון לצערי דורג כסוג ב'. לי זה לא הפריע, רק אהבה וירושה עניינו אותי באותם ימים מייאשים. אז זרמתי, והתגרשתי, שקל לא יצא לי מזה אבל הנה אני מייעצת לך. צפנת היא אני, ואתה זה זבולון, מוזמן לפגוש אותי עוד חמש שנים לייעוץ לפרק ב'. בהצלחה.

הכותבת היא כהנת דייטים, מנטורית, מאמנת, מומחית זוגיות ופיננסים, נשואה שלוש פעמים ואמא לשני אוצרות, אלמנה מהגרוש האחרון זכרונו לברכה, שהלך לעולמו במפתיע כאשר נחנק מביצה רכה בשעת ארוחת הערב.