לאה מזא"ה, יועצת רגשית במכון פועה: זה צורך שנשים לא יודעות עליו

חרדות מהריון, דאגה מטיפולי פוריות, בעיות ביחסי אישות, מכון פוע"ה מציע קו עזרה רגשי של נשים למען נשים. לאה מז"אה, יועצת בקו: "גם הרבנים יודעים להפנות אלינו כשצריך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/05/21 13:57 ט בסיון התשפא

לאה מזא"ה, יועצת רגשית במכון פועה: זה צורך שנשים לא יודעות עליו
לאה מז"אה בראיון בכיפה, צילום: ללא

לאה מזא"ה היא עובדת סוציאלית קלינית ויועצת בקו המקצועי רגשי של מכון פוע"ה. היא מגיעה לראיון במטרה לקדם את הקו שהיא חושבת שכל כך הרבה נשים צריכות אותו וצריכות לדעת עליו. לאה מדגישה כי היועצות בקו מגיעות מכל סוגי הקשת של המגזר ונותנות מענה לכל סוגי הנשים - מחילוניות ועד חרדיות "המטרה היא לתת מענה של אישה לאישה. זו השליחות שלנו" 

אז מה זה הקו של מכון פועה?
בעצם מכון פוע"ה נותן מענה מעל 30 שנים של רבנים בתחום הרפואי ההלכתי סביב כל תחומי המשפחה במעגל החיים. המכון זיהה שיש צורך מאוד גדול למענה הרגשי. הרעיון של הקו הוא לתת מענה רגשי לנשים מאישה לאישה בתחומים של פוריות, הריון, לידה, אישות אלו תחומים מורכבים רגשית הרבה פעמים . הרעיון של הקו הוא קודם כל לתת מענה ראשוני לקושי.

איך זה עובד הסכרון בין הרגשי וההלכתי?
זה בעצם יכול לבוא מכל כיוון. הרבנים בהחלט מפנים נשים לקו, זה בשיתוף פעולה איתם. או שהם מזהים איזשהו צורך שהוא יותר רגשי ואז הם מפנים לקו או שהם מספרים על הקו כדי שאנשים ידעו, כי בסוף זה נותן מענה לצורך של נשים שלא יודעות עליו בכלל.
בהמשך מסבירה מזא"ה כי גם אישה שפונה אליהם לשאלה בתחום הרגשי, אם בסוף מתברר כי השאלה היא הלכתית, היא מופנת לקו של הרבנים לקבלת תשובה.

מה נשים שואלות ? או שרק מדברות ?
השיחות הרבה פעמים מתחילות ב"אני לא בטוחה שהגעתי למקום הנכון" ולרוב, זה המקום הנכון. 
הקו מתחלק ל 2. יש קו פוריות, הריון ולידה וקו האישות.
קו הפוריות – עוסק בכל התחום של אתגרי הריון - בפן הרגשי, אם לעשות דילול, חרדה סביר טיפולי פוריות, קשים בהריון, הריון בסיכון ועוד. גם אחרי לידה יש הרבה קשים. נשים פונות עם הקושי הרגשי שלהן ואנחנו נותנת מענה.
בקו האישות - על הקשיים שיש בתחום האישות, כאב בקיום יחסים, חרדה סביב הנושא. 
ושוב, כשזו שאלה הלכתית רפואית, אנחנו נפנה לרבנים בשעות הבוקר.

ואז מה התהליך שעושים?
המענה של הקו הוא שיחת טלפון אחת. קודם מקבלים אוזן קשבת שמקשיבה ומבינה. אלו נשות מקצוע שמבינות בתחום זה תחום העיסוק שלהן ביום יום. עושים לשואלת קודם סדר, ואז יש נשים שמספיקה עזרה של שיחת טלפון אחת. ולפעמים זה משהו שמצריך המשך טיפול ואז אנחנו מפנים לאן שצריך, אם זה לנשות מקצוע שהמכון ממליץ עליהם (ציבורי או פרטי) לפי אזור המגורים שלה אישה או לקו ההלכתי של המכון - לפי הצורך

לפרטים נוספים על הקו לחצו כאן