רוצים לצאת משוק הרווקים? זה רק עניין של מדעים מדויקים!

רווק? רווקה? האם ידעתם כי ישנו מדד הקובע עד כמה אתם באמת נחשקים? המאמר הבא יעזור לכם להבין היכן אתם עומדים ביחס לאחרים, וכיצד תוכלו לשפר את הנתונים

חדשות כיפה אריאל נתנאל 25/02/19 19:32 כ באדר א'

רוצים לצאת משוק הרווקים? זה רק עניין של מדעים מדויקים!
צילום: shutterstock

ערך שוק הרווקות - sexual market value או בקיצור SMV או בשם אחר Mate value, הוא הערך הסטטיסטי שלנו מול עולם הרווקות – עד כמה אנחנו נחשקים בחוץ. ערך השוק שלנו נקבע לפי: מראה חיצוני, קרירה, סטטוס חברתי, עושר כלכלי, תכונות אופי, ביטחון עצמי ועוד כל מני פרמטרים.

אך ישנם מספר פרמטרים שניתן לשפר בשוק הרווקות, ובכך להעלות את הSMV שלכם. כגון, שיפור המראה החיצוני, לצבור השכלה ולפתח קריירה, ולפתח ביטחון עצמי ועוד. אבל ישנם פרמטרים שלא יהיה ניתן לשפר, ואחד מהם זה בעיקר עניין הגיל, והעבר שלנו במערכות היחסים. ולכן, עד גיל מסוים (בעיקר שנות ה-20), בדרך כלל רובנו בתהליך של לצבור ולשפר את הSMV שלנו (מסיימים תואר, קרירה, צוברים הון וכדו'). ואז אנחנו מגיעים לגיל שהתואר והסטטוס החברתי הוא לא הפקטור המהווה גורם מגביל, אלא בעיקר הגיל לשל עצמו.

אני יכול להשוות את זה לשוק שבו אנחנו רוצים להחליף רכב ברכב (טרייד אין), אתם יכולים להיות רכב שהוסיפו לו את כול השיפצורים, החידושים, השדרוגים והתוספות, שעבר טיפולים והכול סבבה. אבל בסופו של דבר הפרמטרים של הקילומטרז', השנתון של הרכב, ומספר התאונות והידיים שעבר, אלו הפרמטרים שלא יהיה ניתן לשנות והם אלו שבעיקר ישפיעו על ערך הרכב.

 

פגיעה בחומה - Hit the wall

המושג הזה הגיע מעולם הספורט, והוא מדבר על כך שעד גיל מסוים, ספורטאי יכול לשפר את הביצועים שלו ולצבור ניסיון מקצועי, אבל אחרי גיל מסוים הוא כבר לא יהיה מוצלח יותר ממה שהיה או יכל להיות, והביצועים שלו יתחילו לרדת. וכך, ערך השוק שלו בעולם הספורט ירד, וקבוצות ספורט לא יתעניינו לקנות אותו באותו הערך כמו שהיה לפני כמה שנים, ולכן ספורטאים צעירים ורעננים יהיו עדיפים על פניו.

כך גם בעולם הרווקות, וכמו באותה האנלוגיה לשוק הרכב, ירידת הערך עקב השנים (גיל) יגרום לירידה חדה בSMV של רווק. ככול שהגיל עולה, מרחב האפשרויות להיכרות בשוק הרווקות קטן, כי יש פחות רווקים איכותיים. אנחנו גם נראים פחות טוב, ועוד שלל פרמטרים שמורדים את הערך SMV שלנו.
הפגיעה בחומה שונה מגברים לנשים, אצל נשים הירידה בSMV שלהן חלה כבר באמצע שנות ה-20, ואצל גברים זה יורד כבר בתחילת שנות ה-30.

עכשיו אם תשאלו מבחינת אנלוגיה, מה עם דונאלד טראמפ שהתחתן עם צעירות ממנו, בר רפאלי, וציפי חוטובלי שעברו את גיל 30 והצליחו להתחתן עם בעלים טובים, אלו דוגמאות של סלבס ואנשים עם סטטוס גבוה, שגרם ל-SMV מאוד גבוה, ובאנלוגיה לשוק הרכבים הם נחשבים לרכבי יוקרה, זה כמו לעשות טרייד אין בין למבורגיני שנת 95 לקיה פיקנטו חדשה מהניילונים. שאלו את עצמכם, האם אתם ברמה של ה-5%? אתם נחשבים סלב? סטטוס מהמעמד הגבוה?

צילום: shutterstock

 

אז איך בוחרים נכון? מה עושים?

מסתבר שיש אלגוריתם מתמטי לבחירה, והוא זהה לאלגוריתם לבחירת המספר הגבוה ביותר מסדרת מספרים שניתן לעבור עליה רק פעם אחת. נניח שאת בחורה שרוצה להתחתן לאחר גיל שלושים, ואת מתחילה לצאת בגיל עשרים. אחרי שעברת את גיל ה-30, את בוחרת בבחור הראשון שהוא המתאים לך יותר מכל הבחורים שיצאת איתם עד גיל שלושים. אז מבחינה סטטיסטית זו ההתאמה הגבוהה ביותר שלך. 

האלגוריתם המתמטי אומר, נניח שמוצגים לפנייך מאה מספרים, ואת צריכה לבחור את המספר הגבוה ביותר. את נותנת לחמישים המספרים הראשונים לעבור ללא בחירה, אבל זוכרת את המספר הגדול ביותר. לאחר שעברו חמישים המספרים הראשונים, את בוחרת במספר הראשון שמופיע, שהוא גדול מהמספר שזכרת, וזה מבחינה סטטיסטית יהיה המספר הגדול ביותר בסדרה. וכמו במספרים, כך בבחורים. 

אז לסיכומו של עניין, אם הגעתם לשנים שלאחר גיל שלושים, ואתם חווים ירידת SMV, הסתכלו לאחור, ושאלו את עצמכם, מהי ההתאמה הכי טובה שהצלחתם להשיג עד עכשיו? מבחינה סטטיסטית, זה המקסימום של מה שאתם מסוגלים להשיג, לא יותר מכך.  האם יש יוצא מן הכלל? בהחלט שכן, אבל זה מחוץ לסטטיסטיקה, וזה קשור לסיפורי זכייה בלוטו, ולסיפורי "על הניסים ועל הנפלאות".

 

 

הכותב: אריאל נתנאל - מנהל קהילת צעירי חולון.

אריאל נתנאל

אריאל נתנאלצילום: באדיבות המצולם