בזמן הניקינות - שומרים על הילדים מתאונות

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בין השנים 2010-2019 פנו למיון 1,953 ילדים בשל פגיעה מחומרי ניקוי. אז מה צריך לעשות כדי להימנע מהן? הפירוט בכתבה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/03/20 20:00 ד בניסן התשפ

בזמן הניקינות - שומרים על הילדים מתאונות
צילום: shutterstock

לפי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בין השנים 2010-2019 פנו למיון 1,953 ילדים בשל פגיעה מחומרי ניקוי. ב-75% מהמקרים הנפגע היה מתחת לגיל 4. 61% מהמקרים היו בשל הרעלה ו-31% בשל כוויה. 90% מהמקרים קרו בבית ובסביבתו.

"אנחנו נמצאים בתקופה חריגה שבה הרגלים ישנים עומדים למבחן, ואנחנו נדרשים לגמישות ויצירתיות - גם בשמירה על בטיחות הילדים", אומרת אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים. "ילדים צעירים דורשים השגחה מתמדת במרחק ראייה ובטווח מגע.

אם יש ילדים גדולים, הם יכולים להשגיח על הקטנים בזמן שההורים מנקים. אם אין מי שישגיח על הילדים הקטנים, אפשר לשקול לעסוק בניקיונות בזמן שהילדים ישנים. ניתן לתת לילדים משימות בהתאם ליכולותיהם כמו לסדר צעצועים, לנקות אבק מרהיטים נמוכים, או לסייע לטאטא את הבית, בזמן שההורים נמצאים לידם ועושים את המשימות המורכבות יותר".

אז כיצד ניתן להימנע מתאונות? יש להרחיק מהילדים חומרי ניקוי וההדברה, ולאחסן אותם בארון גבוה או נעול. צריך לשמור חומרי ניקוי והדברה באריזות המקוריות, ולא להעביר לכוסות או בקבוקי שתייה. צריך להקפיד מאוד להרחיק רהיטים מחלונות שניתן לטפס עליהם כמו כיסאות, שולחנות וכו'.. חשוב מאוד לרוקן דליי מים מיד בתום השימוש, מאחר ופעוטות יכולים לטבוע גם בעומק סנטימטרים בודדים. כמו כן, יש להרחיק מילדים, כלים המכילים נוזלים חמים.

ואם הבית גם ככה עובר ארגון מחודש, אפשר ומומלץ לנצל את ההזדמנות כדי להתאים אותו לבטיחות הילדים. לקבע לקירות ארונות, שידות ורהיטים מעל גובה 75 ס"מ למניעת נפילות. להצמיד קומקומים ומיחמים לקיר, למניעת כוויות, להתקין גלאי עשן בבית  ולהתאבזר במטף לכיבוי אש. ועוד משהו קטן אבל חשוב, להתקין אמצעים למניעת טריקת דלתות.

 

שיהיה חג בטוח ושמח.

 

כיצד תצליחו לרתום את הילדים לניקיונות? כל הטיפים בכתבה