"יותר מתנות לאביונים, פחות משלוחי מנות" | קריאת רבני הקיבוץ הדתי

רבנים בקיבוץ הדתי אומרים בשל משבר הקורונה והמשבר הכלכלי, כי יש להרבות במתנות לאביונים ומנגד להפחית משלוחי מנות. עוד הם אומרים: להיערך גם במנייני נשים לקריאת פרשת זכור ולקריאת המגילה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 14/02/21 09:18 ב באדר התשפא

"יותר מתנות לאביונים, פחות משלוחי מנות" | קריאת רבני הקיבוץ הדתי
להרבות מתנות לאביונים, צילום: Yahav Gamliel/Flash90

רבנים בקיבוצים הדתיים קוראים השנה, בעקבות משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שהגיע בעקבותיו, לחברי הקיבוצים ולכלל הקהילות הדתיות לשים השנה דגש על מתנות לאביונים, אם אפשר באמצעות הדיגיטל, ופחות דגש על משלוחי המנות.

במקביל הרב מרדכי ורדי, מקיבוץ ראש צורים, כתב השבוע לחברי הקיבוץ כי "פורים מתקרב ייתכן שניאלץ להתפזר למניינים רבים. זה הזמן להתכונן. אני מציע שכל מי שיכול להכין קריאה יתחיל להתאמן. כמו כן כדי שיהיו קריאות נשים כדאי שכמה שיותר נשים תעבודנה על הכנת הקריאה". הקריאה של הרב ורדי  באה על רקע הצורך לשמוע את קריאת זכור ואת המגילה.

ואכן, נשים רבות נערכות לכך בכוחות עצמן. קריאה זו באה כהמשך להתארגנויות של מנייני נשים במספר קיבוצים במהלך הקורונה. אמיתי פורת מזכ"ל הקיבוץ הדתי הוסיף: "הרבנים ערים לדילמות שעולות בעקבות הקורונה ומתווים לנו דרך הלכתית מתוך המצפן "ובחרת בחיים". אנחנו מנסים למצוא דרכים לשמור על הקהילתיות ועל קיום המצוות ושמחים על הפתרונות והדגשים ההלכתיים שעולים בתוך הקהל ומתוך הקשב של הרבנים".