יום הזיכרון 2022: בנט אירח את ארגון אלמנות ויתומי צה״ל וכוחות הביטחון

ראש הממשלה אירח את נציגי ארגון אלמנות ויתומי צה״ל במשרדו בירושלים: "זכינו לחיות כאן במדינה יהודית בארצנו. כולנו חייבים לעשות הכול כדי לשמור עליה בכל כוחנו" | תמי שלח, יו"ר הארגון: "חשוב לדאוג ליתומים הבוגרים שזקוקים לתשומת לב מיוחדת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/05/22 13:50 ב באייר התשפב

יום הזיכרון 2022: בנט אירח את ארגון אלמנות ויתומי צה״ל וכוחות הביטחון
בנט אירח את נציגי ארגון אלמנות ויתומי צה״ל במשרדו, צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, אירח ראש הממשלה נפתלי בנט את נציגי ארגון אלמנות ויתומי צה״ל במשרדו בירושלים. 

בנט ציין כי בשבועות התקומה הללו הוא זוכה לפגוש אנשים מופלאים; שורדי שואה גיבורים, משפחות שכולות שאיבדו את יקיריהן למען קיום המדינה ומדליקי משואות. בנט אמר: "כל אחד מהאנשים המופלאים עם תרומתו האדירה למדינה. אחיי ואחיותיי - זכינו. זכינו לחיות כאן במדינה יהודית בארצנו. כולנו חייבים לעשות הכול כדי לשמור עליה בכל כוחנו".

"תודה לכם שסיפרתם לי על אבא"

בחשבון הטוויטר שלו, שיתף בנט: "הראל הראה לי תמונות של אביו, רס"ן צפריר בר-אור, שנהרג במבצע צוק איתן. הראל נולד חודשיים אחר נפילת אביו, ושמו נושא בתוכו מסר עוצמתי - 'הרם ראשך, אביך לצידך. שמעתי מהראל ומאחותו ליאן על אביהם הגיבור. יליד עכו, לוחם גולני, קצין ששירת את המדינה בגאווה גדולה ואהב את משפחתו יותר מכל. תודה לכם שסיפרתם לי על אבא. תמיד נזכור ונעריך את אומץ ליבו ואת החלל הגדול שהותיר אחריו". 

תמי שלח, יו״ר ארגון אלמנות ויתומי צה״ל ואלמנתו של סא״ל אהוד שלח ז״ל, אמרה: "ערב פסח אנו קוראים בצאת ישראל ממצרים ואני קיבלתי את בעלי בארון ממצריים במלחמת יום כיפור, על כן המעמד הזה קשה לי ולאחרים באופן מיוחד. ולצד זאת אנחנו ממשיכים ומעודדים ומקימים דור נוסף של לוחמים טייסים. התאלמנתי לפני הרבה מאוד שנים, והילדים שהתייתמו היום מקבלים יותר - הילדים אז לא קיבלו כלום, יש להם חסך ואת כעסם הם מביעים בצדק. הילדים של היום יגדלו אחרת, ועדיין חשוב לדאוג ליתומים הבוגרים שזקוקים לתשומת לב מיוחדת". 

צפו:מפגש משפחות שכולות עם נשיא המדינה ורעייתו

בתחילת השבוע, אירחו נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל את נציגי המשפחות השכולות ויתומי צה״ל בבית הנשיא. המשפחות אשר שכלו את יקיריהם במערכות ישראל ובפעולות האיבה סיפרו לנשיא המדינה ורעייתו על סיפורם האישי וההתמודדות לאחר האובדן. 

מאיה מורנו, אלמנתו של גיבור סיירת מטכ"ל, סא"ל עמנואל מורנו ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה השתתפה במפגש יחד עם בנה נריה, ואמרה: "אלה אינם ימים פרטיים, אלא לאומיים, ועם מותו של עמנואל הבנתי שאנו הופכים לסמלים של המחיר שהארץ הזו משלמת. ליבי נחמץ עם כל משפחה שכולה חדשה, ואנחנו האלמנות יודעות, שאפשר להמשך לשמוח אבל החלל בלב לא עוזב. אנחנו האלמנות הבנו שאין לנו ברירה אלא להמשיך קדימה, ובימים בהן המחלוקות כל כך גלויה, להזכיר שיקירינו נפלו בשביל הביחד. בבית הקברות אין הבדל בין ימין ושמאל, כולנו לחמנו ומתנו בשביל הארץ הזו. כפי שנאמר בפרשת השבוע, 'קדושים תהיו ולא קדושים תהיה'. ביחד. לא בנפרד". 

בהמשך, הזמר והיוצר גלעד שגב, שר את השיר שכתב "עכשיו טוב", על יום משותף שבילה עם אחיו הגדול, שרון ז''ל. "אחי היה קצין בחיל שריון. הוא נפל בשיזפון בדרום, בתאונת נשק של קצין שפלט כדור. שרון היה קצין מצטיין, אח מצטיין, מאוד מאוד אהוב".

צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ