"אלפיס" כבר כאן סופות שלגים וגשמים עזים: תחזית מזג האוויר

הגשם יתפשט בהדרגה גם למרכז הארץ, וקיים חשש להצפות. אחר הצהריים יחדור לארץ אוויר קר במיוחד, ושלג יחל לרדת גם בפסגות הרי הצפון מעל 800 מטר. הגשם יגיע גם לצפון הנגב וקיים שם חשש ‏לשיטפונות. השלג צפוי להיערם על הקרקע | התחזית המלאה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/22 07:00 כד בשבט התשפב

סופות שלגים וגשמים עזים: תחזית מזג האוויר
שלג בירושלים, ארכיון, צילום: Shir Torem/Flash90

ההפוגה הסתיימה והסערה "אלפיס" מגיעה לישראל. אחרי שהלילה התחדש הגשם בצפון הארץ ובמישור החוף כולל סופות רעמים, גם הבוקר (ד') יהיה גשום וסוער, בעיקר בצפון הארץ. ירדו גשמים חזקים, מלווים בסופות רעמים וברד. ‏קיים שם חשש להצפות. בחרמון תתחולל סופת שלגים, שלג ירד בצפון הגולן ובפסגות הרי מירון. במרכז הארץ הרוחות יתחזקו וירד גשם מידי פעם, יתכן גם אובך. בנגב ייעשה אביך ויתכנו ‏סופות חול. משעות הצהריים הגשמים יתחזקו גם במרכז הארץ וייעשה גשום וסוער, עם חשש להצפות.

אחר הצהריים חדור לארץ אוויר קר במיוחד, ושלג יחל לרדת גם בפסגות הרי הצפון מעל 800 מטר, כמו כן, הגשם יגיע גם לצפון הנגב וקיים שם חשש ‏לשיטפונות. משעות הערב השלג צפוי להתפשט להרים שגובהם כ- 700 מטר, כולל הרי המרכז וירושלים, ולהיערם על הקרקע, בלילה אף תתכן היערמות משמעותית. ייתכן שלג קל בהר הנגב. מערכת אלפיס הקרה והסוערת פוקדת את אזורנו, כך מוסר חזאי מטאו טק, צחי וקסמן. 

עיריית ירושלים קיימה אמש (ג') הערכת מצב לקראת סערת "אלפיס", בראשות ראש העיר, משה ליאון ומנכל העירייה, איציק לארי. על פי התחזיות של העירייה, החל ממחר בשעות אחר הצהריים צפוי לרדת שלג בעיר שיגיע עד לגובה של 15-20 ס"מ.

בתאום עם ארגון ההורים העירוני הוחלט כי יום הלימודים בעיר יסתיים בשעה 15:00, בכל מערכת החינוך - צהרונים, בתי ספר, חינוך מיוחד ומעונות יום. עובדי עיריית ירושלים יסיימו את יום עבודתם בשעה 15:00, להוציא עובדים חיוניים. בעירייה ממליצים: "מי שלא צריך להיות בחוץ להישאר בקרבה לביתו משעות אחר הצהריים ושההחלטות מתקבלות למען התושבים והשמירה על בטיחותם".

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה:

קריית שמונה 8-3 קצרין 6-2, צפת 4-0, טבריה 13-6, נצרת 7-2, חיפה 11-7‏

ת"א 13-8, ירושלים 8-0 אשקלון 13-8, עין גדי 20-12, באר שבע 12-4, ערד 11-2,

מצפה רמון 9-0, אילת 19-8. 

יום חמישי

בשעות הבוקר יהיה גשום וסוער מהצפון ועד לנגב, בהרים מושלג. במהלך הבוקר השלג בהרים יתחלף בגשם, למעט בחרמון, בצפון הגולן ובהרי מירון. קיים חשש להצפות ולשיטפונות בנחלים.

יום שישי

גשמים ירדו מידי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, ועדיין קיים חשש לשיטפונות ולהצפות במוקמות המועדים, בחרמון ירד שלג ויתכן גם בצפון הגולן.

שבת

מעונן חלקית ועדיין ירד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה, יהיה קר מהרגיל.

יום ראשון 

מעונן חלקית עד בהיר, עם עליה קלה בטמפרטורות, וצפויה הפוגה זמנית בגשמים.

מערכת אלפיס הקרה והסוערת פוקדת את אזורנו.