עימות סוער במליאה: "שיבשת חקירה, תשתוק"

השר דודי אמסלם התעמת עם ח"כים מהאופוזיציה, במסגרת דיון בהצעות אי אמון שהוגשו - ונדחו כולן. יו"ר האופוזיציה לפיד: "אל תמכרו לנו שאכפת לכם, אל תמכרו לנו שלקחתם אחריות. לקחתם כסף, זה מה שלקחתם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 19:03 ט בסיון התשפ

עימות סוער במליאה: "שיבשת חקירה, תשתוק"
מליאת הכנסת, היום, צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת דחתה היום את כל הצעות אי האמון, שהוגשו לראשונה בכנסת ה-23 על ידי סיעות האופוזיציה - יש עתיד-תל"ם, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו ומרצ. במהלך הדיונים במליאה התפתח עימות חריף בין השר דודי אמסלם לח"כים מהאופוזיציה.

(באדיבות חדשות 12)

יו"ר האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד אמר: "אם במקום להשתמש בכסף של משלמי המיסים בשביל לעזור להם בשעתם הקשה ביותר, אתם לוקחים את הכסף ומוציאים אותו על המעון החליפי, והשיירה החליפית, והלשכה החליפית. על מאות הג'ובים המיותרים שמקיפים את הממשלה המנותקת ביותר בתולדות ישראל, אז אל תמכרו לנו שאכפת לכם. אל תמכרו לנו שלקחתם אחריות. לקחתם כסף. זה מה שלקחתם.
לקחתם את הכסף של מעמד הביניים הישראלי, של העצמאים, והוצאתם אותו על עצמכם. 
עשיתם החלטה. גם בליכוד, גם בכחול לבן. להעדיף ג'ובים על פני ערכים. להתקפל מול נתניהו. זו החלטה שלכם. אתם תצטרכו לחיות איתה. היא כוללת את זה שלא מאמינים לכם יותר. הציבור מסתכל עליכם ויודע שאתם שם רק בשביל עצמכם. שלא אכפת לכם ממנו. שאתם לא ראויים לאמון."

ח"כ ניצן הורוביץ, יו"ר מרצ, אמר: "קצת מוזר לעמוד כאן ולהביע אי-אמון בממשלה שמלכתחילה לא קיבלה את אמון הציבור בבחירות. הממשלה הזאת היא הפרה בוטה של רצון הציבור שדרש את הסתלקותו של הנאשם מבלפור מכס ראש הממשלה, ממשלה שהיא בגידה ברצון הבוחר, אבל גם אלו שרצו לתת צ'אנס ואמרו שגנץ צריך להיכנס לממשלה ולנסות להשפיע מבפנים, מסמיקים היום מבושה. רציתם אחדות, קיבלתם ממשלת ביבי החמישית, רציתם השפעה וקיבלתם ממשלה קיצונית, מסוכנת, מנופחת, מנותקת, מושחתת וימנית יותר מכל קודמותיה".

נתניהו וגנץ במליאה

נתניהו וגנץ במליאהצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת): "זאת הצעת האי-אמון הראשונה שלנו בממשלת נתניהו החמישית, הממשלה המנופחת, ממשלת האבטלה, ממשלת הקריסה הכלכלית והממשלה שהיא מובילה לאסון אזורי ע"י סיפוח. סיפוח של מה? של שטח פלסטיני שנכבש. כבר מזמן ריסקו את חזון שתי המדינות נתניהו והמנטור החדש שלו טראמפ. הם לא מזכירים את הביטוי הזה ואם מזכירים אותו אמרו אומרים לא יהיה. וכשמרסקים את חזון שתי המדינות הולכים למשטר אחר."

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו): אני רוצה לדבר על הביטחון, על דמגוגיה ועל שקרים. מי שזוכר ב-04/12/1981 החליטה ממשלת ישראל להחיל ריבונות ישראלית על רמת הגולן, באותו היום הממשלה הצביעה על ההחלטה, באותו יום הצעה הגיע לכנסת ובשלוש קריאות חוק רמת הגולן אושר כאן במליאה.  ככה פועלים כשרוצים באמת להוביל מהלך היסטורי. הצעת החוק עברה בלי דיבורים בלי קשקושים ובלי דמגוגיה. מה קורה אצלנו? אנחנו כבר 14 חודש שומעים את הקשקושים של רוה"מ על הסיפוח של בקעת הירדן ושל יהודה ושומרון. אבל מה קורה בפועל? כשאתה עוסק רק בדמגוגיה ואתה לוקח מהלכים מדיניים חשובים והופך אותם לכלי ניגוח פוליטי, אתה פשוט נותן לכל המתנגדים להתארגן".

הדיון במליאה, היום

הדיון במליאה, היוםצילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר המקשר דודי אמסלם השיב בשם הממשלה: "אתם רוצים להחליף את שלטון הימין, וכל עוד ראש הממשלה נמצא בעמדה שהוא מוביל את המחנה הלאומי אתם מבינים שזה בלתי אפשרי, ולכן אתם מבינים שכדי להחליף אותו ואת מחנה הימין צריך להזיז את ראש הממשלה נתניהו וככה אתם עובדים, יש לכם שלבים בתוכנית הזו. אבל אזרחי מדינת ישראל הרי לא נתנו לזה יד, הם לא מאמינים לכם ולכן הם תומכים בראש הממשלה, שקיבל הכי הרבה קולות מאז קום המדינה.

"לאחר 3 מערכות בחירות היינו צריכים להקים ממשלה במדינת, אבל מה רציתם לעשות בבחירות הקרובות? התוכנית שלכם הייתה לחוקק חוק לעצור את עם ישראל מכך שהוא בעצם יחליט ויבחר עבור המנהיג של המחנה הלאומי, אתם החלטתם שבאמצעות חקיקה כזאת או אחרת אתם בולמים את נתניהו. אם קופולה היה פה הוא היה עושה את הסנדק 4 רק עליכם, הרי אין לכם דמוקרטיה ואין לכם כלום. חוק כזה הוא חוצפה, זה מזכיר לי רק משטרים אפלים שככה מתנהגים, אתם בעצם לא מקבלים את הכרעת העם, ומעולם לא קיבלתם אותה. אתם עושים את כל השטיקים ואת כל הטריקים ואת כל המהלכים הלא דמוקרטיים על מנת להכתיב למחנה הלאומי את מי הוא ינהיג. אתם האנשים הכי אנטי דמוקרטים שיש."