ימינה נשארת בחוץ? נתניהו ובנט לא הגיעו להסכמות

נתניהו היה אמור לערוך פגישה עם בנט ערב לפני השבעת הממשלה, אלא שבסוף השניים הסתפקו בשיחת טלפון בסופה לא הגיעו להסכמות. בליכוד טענו כי הוצע לבנט את תיק החינוך או תיק כלכלי, בנט הגיב: "המילים כלכלי או חינוך לא נאמרו בשיחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/05/20 20:39 יט באייר התשפ

ימינה נשארת בחוץ? נתניהו ובנט לא הגיעו להסכמות
ניסיון אחרון לימינה להיכנס לממשלה. בנט ונתניהו, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ערב השבעת הממשלה, ניסיון אחרון של ימינה להצטרף לממשלה. שר הביטחון ויו"ר ימינה, נפתלי בנט, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, קבעו להיפגש מאוחר יותר הערב (ד') במשרד ראש הממשלה בירושלים. זו ישיבת משא ומתן אחרונה בין השניים בה יעשו מאמצים אחרונים להכניס את ימינה לממשלה. אלא שהשניים הסתפקו בשיחת טלפון לאחר  שלשכת נתניהו לא נאותה לקבוע את הפגישה בין השניים.

בשיחה ביניהם אמר נתניהו לבנט כי הצעת הליכוד היא תיק ירושלים, סגן שר עם אחריות לשירות הלאומי והתיישבות, חצי יו"ר ועדת קליטה ושר נוסף, אך לא ידוע מה אותו התיק שהוצע. בין הליכוד ובין ימינה יצאו שמועות שונות על איזה תיק באמת הוצע, אך בסופו של דבר השניים לא הגיעו להסכמות.

נפתלי בנט, כתב כעת בחשבון הטוויטר שלו: "ההחלטה בידי נתניהו. כפי שאמרתי מתחילת הדרך. אנחנו מעוניינים להיכנס לממשלה, רק אם תהיה לנו השפעה. השפעה נגזרת לחלוטין מתחומי אחריות. 
אם ראש הממשלה רוצה אותנו בעמדות השפעה, נשמח להיכנס. אם ראש הממשלה רוצה אותנו שוליים, חלשים ונטולי השפעה, נעדיף לצאת לאופוזיציה".

הליכוד הגיבו גם כן: "ראש הממשלה נתניהו עשה כעת ניסיון אחרון להכניס את ימינה לממשלה, לפני הנחת ההסכמים הקואליציוניים הלילה. ראש הממשלה הציע לבנט הצעה משופרת - חינוך או תיק כלכלי בכיר לבחירתו, בנוסף לתיק ירושלים והחטיבה להתיישבות, השירות הלאומי והמורשת. לצערנו בנט דחה את ההצעה בשל המאבק הפנימי בתוך ימינה על חלוקת התיקים ומכיוון שמה שחשוב לו זו כיסאולוגיה ולא אידיאולוגיה".

בנט מיהר להגיב על הודעת הליכוד: "המילים תיק כלכלי בכיר לא נאמרו בשיחה, גם תיק החינוך לא. נתניהו אמר ״תיק נוסף״ מבלי לפרט איזה".

מי שכן נועד עם נתניהו במעון ראש הממשלה הוא הרב רפי פרץ, גם בפגישה הזו דנו בכניסה של כל ימינה לממשלה, כך דווח בחדשות 13. הפגישה נעשתה בידיעתו של בנט. אך בימינה אומרים כי הפגישה בין השניים נעשתה על דעתו האישית של הרב פרץ. מוקדם יותר, בסביבתו הקרובה של שר החינוך, הרב רפי פרץ, לא פוסלים את האפשרות שהוא יסכים להיכנס עצמאית לממשלת האחדות, גם אם הדבר כרוך בכך שימינה תישאר בחוץ.