בני גנץ בכנסת: "קורא לליכוד ולנתניהו להצטרף לממשלת אחדות"

יו"ר כחול לבן נאם בדיון על הקמת הוועדה המסדרת: "ניסו לשתק את הכנסת. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. חבריי בליכוד אתם השתגעתם? ירדתם מהפסים?" עם זאת, קרא לאחדות בשל המצב

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 23/03/20 18:58 כז באדר התשפ

בני גנץ בכנסת: "קורא לליכוד ולנתניהו להצטרף לממשלת אחדות"
בני גנץ בכנסת, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם הערב (ב') בדיון במליאת הכנסת, שבסיומו תצביע הכנסת על הקמת הוועדה המסדרת. גנץ תקף את הליכוד, אך נמנע מלהפנות אצבע מאשימה ישירות אל יו"ר הכנסת אדלשטיין: "במעשה חסר תקדים  ניסו לשתק את הכנסת. דבר שלא נעשה באף דמוקרטיה מתפקדת ולא ייעשה לעולם במדינת ישראל. כל הדמוקרטיות הגדולות החלו את תהליך סופן כשהיה מצב חירום. 

"עכשיו יש קריאות של שרים  לא למלא אחר הוראות בג"ץ. חבריי בליכוד אתם השתגעתם?", שאל גנץ. "ירדתם מהפסים? כשנוח לכם אתם עותרים ועכשיו אתם קוראים לא לקיים את פסיקות בג"ץ. לא יקום ולא יהיה".

יו"ר הכנסת אדלשטיין והשרה רגב בדיון

יו"ר הכנסת אדלשטיין והשרה רגב בדיוןצילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

יו"ר כחול לבן פנה לראש הממשלה ואמר כי "נתניהו, בניגוד אליך לעולם לא נפגע במיעוט וקולו החיוני והחשוב. הפעלת כל המוסדות הדמוקרטים אינה מגבילה את פעולות הממשלה, היא נותנת להן תוקף ומאפשרת להצליח במאבק משותף מול משבר מורכב. אני מתחייב כאן מעל הבמה - כשיהיו מהלכים קשים ונכונים  נצביע בעדם וניתן גיבוי מלא. גם אם זה יפגע בנו פוליטית".  

לדברי גנץ, "הניסיון הציני להתנות משא ומתן לאחדות בשבירת הכללים הדמוקרטים – לא יצליח. כבר היום נדאג להפעיל את הכנסת ונפעל למנות יו"ר כנסת בהקדם. במקביל, נדאג לאזרחים ונמשיך לחתור להקמת ממשלה רחבה, טובה ופטריוטית. אני קורא לחבריי שלא הגיעו היום למשכן – זה לא הזמן לפלגנות וספינים.
אחדות בעם ובממשלה לא בונים באיומים או תחת אולטימטומים. זה צו השעה של כל החברה הישראלית".

עם זאת, גנץ קרא להקמת ממשלת אחדות: "בדמוקרטיה הישראלית יש סדר ובדמוקרטיה הישראלית המנדט הוטל עלי על ידי נשיא המדינה., ולצידי רוב התומך בהחלפת נתניהו. אני קורא גם הערב לליכוד ולנתניהו להצטרף: בואו נקים ביחד ממשלה שתתמודד עם אתגרי השעה."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן