תוצאות האמת מתעדכנות: גוש הימין חוזר ל- 59 מנדטים

נכון לספירת 97% מקולות הבוחרים, הליכוד חוזרת ל- 36 מנדטים, לעומת כחול לבן שנותרת על 32. גוש הימין נכון לכרגע מחזיק ב- 59 מנדטים, שני מנדטים פחות מהדרוש להרכבת ממשלה

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/03/20 20:17 ז באדר התשפ

תוצאות האמת מתעדכנות: גוש הימין חוזר ל- 59 מנדטים
נתניהו. גוש הימין מתכווץ, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

גוש הימין צומח מעט, אך רחוק עדיין מהיכלות להרכיב ממשלה: נכון לספירת 97% מקולות הבוחרים, מפגת הליכוד חוזרת ל - 36 מנדטים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו יתקשה להרכיב ממשלה, שכן חסרים לו שני מנדטים נוספים כדי להרכיב קואליציה. מנגד, כחול לבן לא מצליחה לטפס ועומדת על 32 מנדטים. נזכיר כי מוקדם יותר הערב דווח שהליכוד יורדת במנדט בודד ועומדת על 35 מנדטים, לעומת 32 של כחול לבן. תוצאה זו למעשה הקטינה אפשרות לממשלת ימין צרה, אך כעת עם חזרת הגוש ל- 59 מנדטים הסיכוי לקואליציית 61 צרה אפשרי יותר.

מי שהתייחס לאפשרות של ממשלה רחבה הוא יו"ר כחול לבן, שהתכנס יחד עם חברי סיעתו וטען כי הוא איננו פוסל חבירה למפלגת הליכוד, אך ביקש להמתין לתוצאות האמת. "נעשה כל מה שהחוק והתוצאות מאפשרים לנו כדי להחליף את השלטון" אמר גנץ בצאתו מהישיבה. גם הרמטכ"ל לשעבר, חבר הכנסת גבי אשכנזי לא פסל ממשלה רחבה הכוללת בתוכה את הליכוד וכחול לבן.

גנץ. תומך בתכנית טראמפ

גנץ. "נעשה הכל להחליף את השלטון"צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גם בליכוד טרם יוצאים באמירות ברורות. חברי הכנסת השונים אמרו במהלך היום כי הם מצפים לתוצאות הסופיות, כאשר חבר הכנסת מיקי זוהר אמר כי נכון לכרגע אין בדיקה מצד המפלגה על "גניבת מנדטים" מגוש השמאל. יחד עם זאת, במפלגת ימינה הביעו חשש כי נתניהו פוזל לממשלה רחבה עם כחול לבן, וטענו כי תרחיש כזה אפשרי. מנגד, יו"ר ש"ס אריה דרעי נשמע בטוח היום באפשרות שגוש הימין יקבל בסופו של דבר את המנדטים החסרים וירכיב ממשלה.

סמוטריץ

סמוטריץ'. בימינה חוששים למצוא עצמם באופוזיציהצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מי שהתייחס מוקדם יותר לאפשרות של גניבת מנדטים הוא חבר הכנסת עופר שלח שטען כי צעד של עריקה מגוש השמאל לגוש הימין יהיה "לא הוגן ולא הגון" וטען כי חלוקת המנדטים דומה יחסית לבחירות הקודמות, אז לא בוצעו עריקות, ולכן הוא איננו חושב שצעד כזה יהיה סביר. שלח אף אוסיף ואמר כי "חבירה של כחול לבן לממשלה רחבה תהיה טעות גדולה מצד המפלגה".