כל התרחישים להקמת ממשלה - ומה הסיכוי לבחירות רביעיות?

תוצאות המדגמים פורסמו, אך נראה שהמתח יימשך עד הקולות האחרונים שייספרו - ואולי אפילו אחריהם

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/03/20 22:47 ו באדר התשפ

כל התרחישים להקמת ממשלה - ומה הסיכוי לבחירות רביעיות?
תהיה ממשלה סוף סוף? ארכיון, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

עם פרסום תוצאות המדגמים, ובהנחה שלא יהיו שינויים ניכרים במהלך הלילה, ניכר כי התוצאות הפתיעו רבים מהאנשי התקשורת מלבד אולי המנצח הגדול - בנימין נתניהו. עם זאת יש לקחת בחשבון שלמרות שהליכוד בכל המדגמים קיבלו את כמות המנדטים הגדולה ביותר, עדין צריך לקחת בחשבון את כתבי האישום שעומדים ברקע ואת היכולת של נתניהו להקים ממשלה של 61 מנדטים.

מספרי המנדטים בכתבה מתבססים על ממוצע המדגמים שפורסמו בערוצי החדשות.

הפתרון הטבעי: ממשלת ימין

התרחיש כרגע, הפשוט ביותר הוא ממשלת ימין שתכלול את הליכוד עם 37 מנדטים, ש"ס עם 9 מנדטים, יהדות התורה וימינה - כל אחת מהן עם 7 מנדטים. ממשלה כזו תכלול 60 מנדטים, זה עדין ידרוש מראש הממשלה למצוא את המנדט הבודד שיתמוך מבחוץ או לחלופין יפרוש ממפלגה אחרת ויצטרף, או להתפלל שבקולות החיילים ימצא המנדט החסר.

ממשלת ימין

ממשלת ימיןצילום: ללא

 

ממשלת ימין רחבה עם ישראל ביתנו

התרחיש שלפני שנה היה כל כך ברור ופשוט, מופיע כאן עם סימן שאלה גדול. בניגוד לסבב הקודם, הפעם כשהתוצאה ברורה, הסיכוי שליברמן יחזור הביתה די טוב. מצד אחד נתניהו שומר טינה לליברמן אך מהצד השני שותף נוסף לקואליציה יאפשר לו לחלק את התיקים בין החברות לקואליציה בצורה טובה יותר.

ממשלת ימין וליברמן

ממשלת ימין וליברמןצילום: ללא

הסיכוי הקלוש: ממשלת אחדות לאומית

אופציה נוספת היא ממשלת אחדות. אומנם לאור ההצהרות של כחול לבן כי לא תשב יחד עם הליכוד כשנתניהו מנהל משפט. ובעיקר לאור הדם הרע שעבר בין השניים בסבב הנוכחי של מערכת הבחירות,  נראה כי לתרחיש זה סיכויים קלושים.

ממשלת אחדות

ממשלת אחדותצילום: ללא

 

החלום של גנץ: ממשלת שמאל מרכז

אם יצליחו בכחול לבן לעשות את מה שלא הצליחו לעשות בסיבוב הקודם, ולגרום לליברמן לשבת יחד עם הרשימה המשותפת, יכול בני גנץ, תאורטית, להקים ממשלת שמאל מרכז. אפשרות זו היא בעיקר על הנייר, כי במציאות הפוליטית שנוצרה אין לה קיום. 

ממשלת שמאל מרכז

ממשלת שמאל מרכזצילום: ללא