דיווח: נתניהו היה מעורב בהקלטות בכר, בכחול לבן זועמים

במפלגה תוקפים בחריפות את ראש הממשלה, לאחר שמתברר כי דחף את הרב חבורה, איתו נפגש יועצו של גנץ, להקליט אותו כשהוא מלכלך על יו"ר מפלגת כחול לבן. "אדם ללא גבולות, דרדר את ישראל לשפל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/03/20 21:19 ה באדר התשפ

דיווח: נתניהו היה מעורב בהקלטות בכר, בכחול לבן זועמים
נתניהו. זעם נגדו בכחול לבן, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

מפלגת כחול לבן תוקפת הערב (א') בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת לאחר שנחשף כי ראש הממשלה היה מעורב בשיחה עם יועצו של גנץ, ישראל בכר שטען כי גנץ "מסוכן לביטחון ישראל". על פי הדיווח מהדקות האחרונות, ראש הממשלה השתתף בשיחה עם בכר וביקש כי דבריו של בכר ישמעו היטב. 

על פי חשיפת חדשות 12, ישראל בכר הגיע להתייעץ עם הרב גיא חבורה על עניינים אישיים. מה שבכר לא ידע, הוא שראש הממשלה תיאם לכאורה עמדות מול הרב, וביקש ממנו להקליט את בכר כאשר הוא מלכלכך על גנץ. לאחר מכן הודלפה השיחה של בכר עם הרב, כאשר בכר נשמע כשהוא טוען כי גנץ מסוכן לביטחון ישראל, וזאת משום שאין לו האומץ לתקוף את איראן במידת הצורך.

מכחול לבן נמסר הערב: "נתניהו - שיקרת לכל אזרחי ישראל בשידור חי ואמרת שלא היה לך חלק בהקלטות הרב. אתה אדם ללא גבולות וללא קווים אדומים שפועל בשיטות מאפיה. אסור שתהיה ראש ממשלה עוד דקה אחת. דרדרת את ישראל לשפל שלא יאמן. לא ניתן לך לרסק את החברה הישראלית".

במהלך היום עלו ספקולציות אפשריות סביב הסיבה בגינה בכר אמר את שאמר. חלק מהן גרסו כי בכר אמר את הדברים בכוונה תחילה, וזאת על מנת לאפשר לגנץ לפטר אותו ובכך לשדר מנהיגות והחלטיות לציבור בוחריו. אולם, על פי החשיפה כעת, הדברים של בכר נאמרו תוך שיחה עם הרב על ענייניו האישיים, מה שממחיש את אמיתות הדברים. נזכיר כי יום למחר חשיפת ההקלטה, גנץ פיטר את יועצו.