גנץ תוקף את נתניהו: "אתה מרעיל את ישראל"

חמישה ימים לבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ תוקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "איבדת את זה נתניהו, אתה לא צריך להיות ראש ממשלה אפילו יום אחד נוסף". על הגיחוך שנתניהו הפנה כלפיו: "אז מה אם אינני מדבר כמוך? בזמן שלמדת משחק בארה"ב אני הגנתי על ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/02/20 20:02 א באדר התשפ

גנץ תוקף את נתניהו: "אתה מרעיל את ישראל"
גנץ במסיבת העיתונאים, צילום: יח"צ

חמישה ימים בלבד לבחירות לכנסת, יו"ר כחול לבן בני גנץ נשא הצהרה לתקשורת בה תקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפתח דבריו אמר גנץ: "נתניהו אתה מרעיל את ישראל, איבדת את זה. אני איתך לא אשב". עוד הוסיף יו"ר כחול לבן: "תבין, עלי לא מאיימים, לא חמאס, לא חיזבאללה ולא איראן, אז בטח שלא אתה. אז אני לא מדבר כמוך, ביג דיל. בזמן שאתה למדת משחק בניו יורק אני הגנתי על מדינת ישראל".

גנץ הוסיף בציניות ואמר: "אתה הרי הצעת לי להיות שר הביטחון בממשלתך וגם להיות ראש הממשלה אחריך, ועכשיו אתה תוקף אותי? נתניהו, תסתכל לי בעיניים. תסתכל לאזרחי ישראל בעיניים. בשם האובססיה שלך להימלט ממשפט אתה משקר, משסה, מפלג, מלכלך, מפיץ שמועות זדוניות ומסית".

"כל מי שהתמודד מולך מבית ומחוץ ספג את הרפש וההכפשות: סילבן שלום, גדעון סער, אריאל שרון ז"ל. ולא רק הם, המשיך גנץ לתקוף, "את היועץ המשפטי שאתה מינית - האשמת בניסיון הפיכה שלטונית. לפרקליט המדינה הצמידו בגללך מאבטחים, כאילו המאפיה מאיימת עליו. שופטים וחברי כנסת מסתובבים מפוחדים ומשותקים. ותמיד באותה השיטה. רגע לפני הבחירות צצים השקרים, ושעה אחריהן הם נעלמים".

יו"ר כחולן לבן ביקש להתייחס לתקופת הבחירות הנוכחית ואמר: "מה שאתה עושה בחודש האחרון הוא לא קמפיין שנאה - אלא פשע שנאה נגד הדמוקרטיה והחברה הישראלית. תסתכל על המדינה הנפלאה שלנו, זו שצמחה מערכי הערבות ההדדית והרעות. כרמטכ"ל חוויתי איך המדינה הזו יודעת לחבק ברגעים הקשים ולשמוח ביחד בהישגים. את העצמה הזו, את הביחד והיופי שברעות - אתה מחריב במו ידיך".
"אני קורא לאזרחי ישראל לא ללכת שבי אחרי מכונת השקים ולא לדרדר את השיח", הוסיף גנץ," זה לא נעים לי אבל זה גם לא יזיז אותי מילימטר מהמטרה. אני לא הסיפור פה. מאחוריי עומדים אזרחי ישראל שרוצים שינוי ועבורם אני נאבק. הבחירות הקרובות הן על עתיד המדינה. ביבי לא עוצר באדום. ביום שני אני אנצח. ביום שני אנחנו ננצח ונחזיר את התקווה".

ראש הממשלה נתניהו בכנס הליכוד בירושלים, הגיב לדברים: "שמעתי את בני גנץ אומר שאנחנו מפרקים את החברה הישראלית. אנחנו שומעים אותם מסיתים יומם ולילה נגדנו ומתלוננים על הסתה. הם מסתירים את האמת והאמת הפשוטה היא שאנחנו במרחק שני מנדטים מניצחון".