בשמאל עותרים נגד החלטת הממשלה להעלות רק חלק מבני הפלאשמורה

רשימת העבודה-גשר-מרצ עתרה לבג"צ בגין ההחלטה להעלות מאתיופיה רק 43 מתוך 398 בני הפלאשמורה שמחכים להתאחד עם משפחותיהם בארץ: "קיים חשד משמעותי שההחלטה היא פוליטית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/02/20 17:51 כח בשבט התשפ

בשמאל עותרים נגד החלטת הממשלה להעלות רק חלק מבני הפלאשמורה
עליית בני הפלאשמורה לארץ. יוני 2017, צילום: Miriam Alster/Flash90

בעתירה שהוגשה הבוקר (א') לבג"צ באמצעות היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד עמרי שגב, דורשת רשימת העבודה-גשר-מרצ מבית המשפט, להוציא צו על תנאי בנושא העלאת בני קהילת הפלשמורה מאתיופיה.

"העתירה נוגעת בעניינם המצער של מאות ואלפים מבני הקהילה אשר בחסות שיקולים שאינם ענייניים נעשה בהם שימוש ציני ופופוליסטי ערב בחירות", נכתב בעתירה "קיים חשד משמעותי שההחלטה לעלות רק 43 מתוך 398 בני הקהילה האתיופית היא פוליטית, שכן מחר צפויים שר העלייה והקליטה, שר התקשורת וחברי הכנסת לשעבר גדי יברקן ואברהם נגוסה, כולם ממפלגת הליכוד - להמריא לבירת אתיופיה כדי להביא עמם 43 מבני הקהילה הממתינים שם".

העתירה של העבודה-גשר-מרצ

העתירה של העבודה-גשר-מרצצילום: ללא

עוד נאמר בעתירה כי ההחלטה מנוגדת לעמדות גורמי המקצוע: "ההחלטה להעלות 43 איש בניגוד לעמדת כל גורמי המקצוע הוא המשך ישיר למחדלה של ממשלת ישראל לאורך השנים. קיים חשש ממשי כי לאחר הבחירות הנוכחיות לכנסת, החלטת הממשלה האחרונה תישכח ויוסר עניינם של שאר הממתינים באתיופיה מסדר יומה של הממשלה (לפחות עד לבחירות הבאות)".

בעבודה-גשר-מרצ טוענים עוד, כי "קהילה זו שבעה מהבטחות ריקות שבכל פעם שניתנות - מפיחות בהם תקווה דקה לאיחוד המיוחל עם משפחותיהם. עתה, כשבשלה השעה ונמצאו הדרכים להבאת 43 מבני הקהילה נראה כי אין כל הסבר סביר מדוע לא יובאו שאר 355 הנמנים בהחלטה האחרונה".
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן