עמית סגל מסביר: למה עוצמה יהודית רצה בבחירות - למרות שאין לה סיכוי

פרשן חדשות 12 טוען כי הסיבה שעוצמה יהודית ממשיכה לרוץ, היא כי מפלגה שמקבלת מעל 1% מקולות הבוחרים בבחירות - זוכה למימון המדינה. לדבריו, "אין אלפית של סיכוי שעוצמה יהודית תעבור את אחוז החסימה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/20 22:06 יז בשבט התשפ

עמית סגל מסביר: למה עוצמה יהודית רצה בבחירות - למרות שאין לה סיכוי
עמית סגל, צילום: Flash90

לעוצמה יהודית אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה. כך כותב הערב הפרשן המדיני של חדשות 12, עמית סגל. סגל הסביר בחשבון הטלגרם שלו, כי המפלגה ממשיכה לרוץ רק בגלל שכל מפלגה שמקבלת מעל 1% מקולות הבוחרים - זוכה למימון מפלגות מהמדינה.

"‏הסיבה שאיתמר בן גביר רץ שוב ושוב לא קשורה למעבר אחוז החסימה", כתב סגל. "כי אין לכך אפילו אלפית האחוז של סיכוי. מי שמקבל 1% מהקולות זכאי למימון מהמדינה, שחשוב לתפעול האופרציה שמקיפה את עצמה יהודית ושלוחותיה. מכאן גם שלל ההדלפות המסעירות-לכאורה שלא יצא מהן ולא ייצא מהן אף פעם כלום".

בן גביר. ישתחל לקואליציה?

בן גבירצילום: חדשות כיפה

סגל טוען כי יש גבול לכמה שניתן לעבוד על הסוקרים: "‏אחרי הכשלונות של 2003, 2006, 2013, 2015 ו-2019 מי שבאמת חושב שבן גביר ושות יכולים לעבור זקוק לבוחן מציאות. ההבדל היחיד מהפעמים הקודמות זה שהפעם לא הצליחו לעבוד על הסוקרים, ואפילו שם בן גביר לא עובר. מתישהו גם ערוצי החדשות יפסיקו לנפח את המנייה מעבר לגודלה הטבעי הצנוע".

מוקדם יותר היום (ד') טען בן גביר כי נתניהו יכול לסייע למפלגתו לעבור את אחוז החסימה, אם רק ירצה בכך. לדבריו, בכך שהוא תוקף את עוצמה יהודית, ראש הממשלה פוגע בעצמו - ובגוש הימין, וחזר על עמדתו לפיה ללא עוצמה יהודית אין סיכוי להקמת ממשלת ימין.

איתמר בן גביר אומר בתגובה לדבריו של סגל: "שמח שאנשי ימינה נמצאים בלחץ וזה רק מבשר על כך שהסחף שאנחנו מרגישים אותו אמיתי ונכון. אתמול התדרוך של ימינה שאנחנו מתמודדים בשביל כסף, מחר יגידו שבשביל החייזרים ומחרתיים הם יטענו שאנחנו מתמודדים כדי שהפועל תל אביב תזכה באליפות..."