בנט בהשקת קמפיין ימינה: "עברנו שנה קשה - ובעיקר אני אחראי לזה. צריך לדעת לתקן"

שר הביטחון ויו"ר רשימת ימינה נאם בפתיחת הקמפיין של המפלגה, בכפר המכבייה ברמת גן. עקץ את נתניהו והתייחס למתקפות על הציונות הדתית: "אנחנו המנוע של המחנה הלאומי"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/02/20 20:15 יז בשבט התשפ

בנט בהשקת קמפיין ימינה: "עברנו שנה קשה - ובעיקר אני אחראי לזה. צריך לדעת לתקן"
נפתלי בנט, צילום: פלאש 90

שר הביטחון, נפתלי בנט, נאם הערב (ד') באירוע פתיחת הקמפיין של ימינה. בנט הגיב בתחילת נאומו לתדרוכים נגדו בשב"כ, לאחר שחרורו ממעצר מנהלי של אליה בן דוד, ובהמשך התייחס למתקפות על הציונות הדתית, ואפילו הוסיף התנצלות מרומזת על הקמת הימין החדש: "כשטועים - צריך לדעת לתקן".

על הקמפיינים השונים נגד הציונות הדתית אמר בנט: "המציאו בשבילנו מילה חדשה - 'הדתה'. אנחנו נמשיך בדרך שלנו. הם חוששים מאיתנו. אני רוצה עוד חמישה עמית סגלים בתקשורת". לדברי שר הביטחון, "הציונות הדתית היא המנוע של המחנה הלאומי - אנחנו צריכים להיות הרבה יותר גדולים".

בהמשך דבריו עקץ יו"ר ימינה את נתניהו, שביקר בימים האחרונים בישיבות הסדר ובמוסדות המזוהים עם הציונות הדתית: "לפני הבחירות הם באים לישיבות ומבטיחים הבטחות, אבל אחריהן הם רוצים לסגור - את המכינה בעלי, את הפנימיה הצבאית באור עציון ועוד".

סילמן גם הגיעה

מועמדי 'ימינה' בפתיחת הקמפייןצילום: כיפה

"ימינה היא המפלגה היחידה המתנגדת למפלגה פלסטינית", אמר בנט, והזכיר כי "בתכנית המאה של טראמפ מופיע 150 פעם הביטוי "מדינה פלסטינית", ורק 28 פעם המילה ריבונות". הוא הוסיף כי "אנחנו מתנגדים למדינה פלסטינית עכשיו - ובעתיד. מתנגדים למסור אפילו ס"מ אחד לערבים. אף אחד לא יטיף לנו על הימניות שלנו ועל הציונות שלנו, ועל המחוייבות שלנו לארץ ישראל".

בסיום דבריו הזכיר בנט את חברי הרשימה, וטען כי זו הרשימה הכי מגוונת: "יש בינינו מחלוקות, אבל יש לנו 5 נשים בעשירייה הראשונה. לא כי בחרנו אותן בפינצטה". בהמשך, הוסיף התנצלות מרומזת על פילוג הבית היהודי: "עברנו שנה קשה", אמר. "גם אני, או בעיקר אני, אחראי לדבר הזה. כשטועים צריך לדעת לתקן. כולנו למדנו והתבגרנו".

בסיום דבריו הצהיר שר הביטחון כי ימינה לא תיכנס לממשלה ללא ריבונות: "כל הזמן מפריחים שקרים ושמועות, שנלך עם גנץ ועם זה ועם זה.
ברור שנלך לממשלת ימין בראשות נתניהו. בשום מצב לא אכנס לממשלת שמאל אנטי-דתית של גנץ ולפיד שרוצים לפגוע בכל מה שאנחנו מאמינים.
אנחנו בלי ריבונות לא נכנסים לממשלה".