איימן עודה: "נצביע נגד ממשלת כחול לבן וליברמן"

יו"ר הרשימה המשותפת בהצהרה חשובה נגד כחול לבן שאם תצרף את ליברמן לקואליציה, המעשה יוביל לכך שהמפלגה הגדולה לא תוכל להקים ממשלה עם גוש השמאל בתמיכת הערבים

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/02/20 11:01 טז בשבט התשפ

איימן עודה: "נצביע נגד ממשלת כחול לבן וליברמן"
איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

משבר פוליטי לכחול לבן: בראיון לגלי צה"ל הצהיר ח"כ ויו"ר הרשימה המשותפת, איימן עודה, כי הוא לא ייקח חלק בממשלת כחול לבן בשיתוף ישראל ביתנו. עודה אמר "אנחנו נצביע נגד ממשלה שליברמן ישב בה. המלצנו על גנץ אבל לא שמענו אותנו מדבר נגד הסיפוח או הטרנספר. אין מצב שנתמוך בו שוב אם לא יצא נגד זה".

המשמעות של הדברים הללו הם שנסתם הגולל על האפשרות לכחול לבן להקים קואליציה עם גוש השמאל מרכז. לכחול לבן יחד עם מפלגת העבודה-גשר-מרצ ועם הרשימה המשותפת אין די מנדטים להקמת קואליציה. לשם כך המפלגה תצטרך גם את תמיכתו של מי שהיה לשון המאזניים לאורך כל סבבי הבחירות האחרונים אביגדור ליברמן. אך כעת בעקבות הצהרת עודה, לבני גנץ יש בעיה וכעת אין לו דרך להקים קואליציה בלי ממשלת אחדות.

מדובר בכוח משמעותי שגוש השמאל מפסיד היות והמשותפת שווה על פי הסקרים האחרונים בין 13 ל-14 מנדטים. יש לציין שהתמיכה שכחול לבן הייתה מקבלת היא רק מבחוץ, היות והערבים לא מוכנים באופן רשמי לקחת חלק עם קואליציה יהודית. בעבר הערבים תמכו בממשלת רבין מבחוץ וכעת בכחול לבן קיוו שהדבר יקרה שנית, אך בשל הצורך בישראל ביתנו להקים קואליציה, נראה שהדבר אבוד.