בימינה מזהירים: אי החלת ריבונות עכשיו - פגיעה קשה בהתיישבות

במפלגה דורשים מנתניהו לא למסמס את החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, על אף הדרישה האמריקאית, ומצהירים כי יתייצבו מאחוריו אם יעשה כן: "תושבי יו"ש ובקעת הירדן מייחלים לריבונות, וזה בהישג יד"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/01/20 09:01 ד בשבט התשפ

בימינה מזהירים: אי החלת ריבונות עכשיו - פגיעה קשה בהתיישבות
בנט וראשי ימינה. ריבונות עכשיו, צילום: פלאש 90

האם נתניהו יביא את החלת הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון ועל בקעת הירדן לאישור הממשלה, כפי שהתחייב לאחר נאום טראמפ? הבוקר (ה') החלו להגיע אינדקציות לכך שהאמריקאים לא מעוניינים שהתכנית תתחיל להתקדם לפני הבחירות בישראל, וגם מסביבתו של ראש הממשלה נשמעו קולות ממתנים יותר, והסברים על כמה מסובך יהיה להביא את הנושא לאישור בממשלה.

במפלגת ימינה קוראים לנתניהו לא לפספס את ההזדמנות, ולהביא את הנושא לאישור הממשלה כבר בשבוע הקרוב. בימינה אומרים הבוקר כי "החמצת ההזדמנות תהיה פגיעה קשה בהתיישבות".

"חצי מיליון תושבי יהודה ושומרון ובקעת הירדן מייחלים לריבונות, וזה בהישג יד". הוסיפו בימינה. אסור למצמץ. מפלגת ימינה דורשת מראש הממשלה נתניהו לפעול בנחישות ולהביא להצבעת הממשלה בשבוע הקרוב צו להחלת הריבונות הישראלית בכלל ההתיישבות ביהודה ושומרון ובבקעת הירדן.
אנחנו נעמוד מאחוריו".

השר בצלאל סמוטריץ' כתב בטוויטר: "ה'ביטחוניסטים' שמהלכים עלינו אימים עכשיו ומפחידים מפני החלת הריבונות הם אותם אלה שטענו בלהט ש"ההתנתקות טובה לביטחון". 
אדוני ראש הממשלה, אנחנו מצפים ממך להביא לממשלה את החלת הריבונות במלואה כבר במהלך השבוע הבא. בלי לפחד מאף אחד. אחרת זו תהיה החמצת המאה".

כאמור, הלילה פורסם ראיון של יועצו של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, שאמר לאתר 'Gzero' כי "נראה מה יקרה. התקווה היא שהם יחכו עד אחרי הבחירות". על השאלה האם הממשל תומך בהחלת הריבונות כבר כעת, השיב בשלילה: "לא, הסכמנו איתם על הקמת ועדה שתכין את המפה. משמעות בקעת הירדן יכולה להיות הרבה מאוד דברים, ואני רוצה שכל הפרמטרים יוגדרו ואז נדע גם מה ההקפאה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן