אבי גבאי: "קורא לבני גנץ ללכת לממשלת אחדות עם נתניהו"

יו"ר מפלגת העבודה לשעבר מפציר ביו"ר כחול לבן לקבל את המתווה שהציעו בליכוד ולהיכנס לממשלת אחדות תחת נתניהו:

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/12/19 20:10 ט בכסלו התשפ

אבי גבאי: "קורא לבני גנץ ללכת לממשלת אחדות עם נתניהו"
פורש. אבי גבאי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

לאחר שטען כי הוא מתחרט שלא נכנס לממשלת נתניהו לאחר הבחירות לכנסת ה-21, יו"ר מפלגת העבודה לשעבר, אבי גבאי הסביר כי גנץ צריך לקבל את ההצעה של הליכוד ולהיכנס לממשלת אחדות תחת ראש הממשלה נתניהו

"אני חושב שבחירות שלישיות בישראל תוך שנה זה טירוף מערכות מוחלט", אמר גבאי והזהיר כי בבחירות הבאות יש אפשרות להיגרר לאלימות: "זה מסוג הדברים שאתה לא יודע איך הם ייגמרו. עברנו שתי מערכות בחירות בלי אלימות, ואנחנו לא בטוחים שמערכת הבחירות השלישית גם היא תהייה בלי אלימות. בסוף אני שואל את עצמי – לאן אנחנו לוקחים את החברה והמדינה שלנו?"

גבאי הפציר ביו"ר כחול לבן לקבל את המתווה של הליכוד,המציע שנתניהו יכהן ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה, אך לחצי שנה בלבד: "אני חושב שזה שיש ראש ממשלה שיש נגדו כתבי אישום והוא ממשיך לכהן כראש ממשלה זה בלתי נסבל, לא חשבנו שנרד כל כך נמוך", התייחס לכתבי האישום של ראש הממשלה נתניהו. "אבל אחרי שאני אומר את זה, יש 55 מנדטים שחושבים הפוך. תפקידם של מנהיגים זה לבחור בין ברירות, רעות בדרך כלל - מהן הברירה הטובה היא ללכת לממשלת אחדות".

על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר גבאי: "אני מאמין לגנץ באמת ובתמים שבשבילו ישראל לפני הכל. בלי ציניות, בלי אבל. בגלל זה אני חושב שהוא צריך לקבל כרגע את ההחלטה הלא פשוטה, שיש בה סיכונים, ולהקים ממשלת אחדות. אני אומר את זה ממקום של הערכה".