נתניהו בכינוס גוש הימין: "כל הסימנים מראים שכחול לבן שועטת לממשלת מיעוט"

ראש הממשלה הזהיר בכינוס חברי סיעות גוש הימין שהתקיים בכנסת מפני הקמת ממשלת מיעוט: "אנשים לא מבינים כמה זה מסוכן", והוסיף "לפיד היה מוכן לעשות פעמיים ברית מילה כדי שהחרדים ייכנסו לממשלה עם כחול לבן"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 18/11/19 14:51 כ בחשון התשפ

נתניהו בכינוס גוש הימין: "כל הסימנים מראים שכחול לבן שועטת לממשלת מיעוט"
ראש הממשלה נתניהו, צילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו תקף היום (ב') בישיבה מיוחדת של סיעות גוש הימין בכנסת, את ראשי מפלגת כחול לבן, והזהיר מפני הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת. ראש הממשלה אמר כי "זאת שעת חירום. זהו רגע גורלי בתולדות מדינת ישראל. יש סיכויי שבתוך 48 שעות תקום כאן ממשלה בתמיכת ח״כים תומכי טרור ששואפים להשמיד את מדינת ישראל".

"הדבר הזה כל כך בלתי נתפס שלאנשים קשה להבין את המשמעות של זה. כחול לבן שועטים לעבר ממשלת מיעוט", הזהיר נתניהו. "הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת תומכי הטרור היא ממשלת חלומות של חמאס. יחגגו גם ברמאללה וגם בטהרן וגם בעזה. למה בכחול לבן עושים זאת? לא בגלל דת ומדינה. חברי הסיעות החרדיות יכולים לספר על מה שהציעו להם. לפיד היה עושה עוד ברית מילה, מניח תפילין פעמיים ביום ולוקח על עצמו עוד יום כשבת".

על פגישתו עם אביגדור ליברמן אמש אמר נתניהו: "הייתה לי אתמול פגישה טובה ועניינית עם ליברמן וצפויה עוד פגישה. דיברנו על ממשלת אחדות לאומית, תקציב ואחריות. זה מה שהאזרחים צריכים וברגע ההיסטורי הזה אנחנו צריכים לבחור בין הקללה לברכה".

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, אמר בכינוס: "אחד מהטיעונים ששמעתי לאחרונה להצדקת ממשלת המיעוט שזו התחלה ובהמשך יצטרפו אחרים. אני רוצה להבהיר בקשר לש״ס ומצהיר בצורה הכי ברורה. בשום מצב ובשום זמן לא נצטרך לממשלת מיעוט. נקודה המתווה היחידי הוא מתווה הנשיא. מי שבונה על ש"ס שלא יחיה באשליות. 

"דבר שני, התוודעתי שיש איזה סיכום על מתווה של דת ומדינה בין ליברמן לכחול לבן. זה חיסולו המוחלט והטוואחי של הסטטוס קוו. אני רוצה לספר שכחול לבן היו מוכנים לתת לנו הכל, ולתחום לנו כולל שמירת הסטטוס קוו כלשונו וכתבו והכל כדי להקים ממשלה, לכן ה״הסכם״ הזה הוא מהלך ציני. 
דבר שלישי, מאשימים את נתניהו בשמירת הבלוק. והאמת היא, שגם אח נתניהו יגיע למו״מ על כחול לבן לבד, ללא הבלוק,  הם דורשים שהוא יהיה שני ברוטציה ולא ראשון. לכן זה הוכחה ברורה שהסיפור של הבלוק הוא תירוץ והם לא באמת רוצים אחדות. 

"לכן אני חוזר וקורא לראשי כחול לבן שהם אנשים ראויים ותרמו למדינה. אל תלכו למהלכים פסולים כמו ממשלת מיעוט ושיתוק עם כל ההשלכות הבטחוניות הקשות. יש על השולחן מתווה מצויין. זה מה שהציבור רוצה וצריך".