גוש הימין מצופף שורות

לפני ישיבת הממשלה, חברי סיעות הימין שוללים בצורה נחרצת את האפשרות לפירוק הבלוק

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/11/19 12:33 ה בחשון התשפ

גוש הימין מצופף שורות
אין פשרה. ח"כ גפני, צילום: פלאש 90

חברי מפלגות גוש הימין מתבטאים נחרצות בדבר האפשרות שהעלה חברם מימין החדש  ח"כ נפתלי בנט לפירוק אפשרי של גוש הימין כשאמר שהוא "משחרר את נתניהו מכל מחויבות כלפיו". 

יו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני: "אני מודיע קבל עם ועדה - לא תהיה שום פשרה בנושאים הדתיים והעקרוניים לנו. לא בהתחכמות ולא בשום דרך אחרת". 

מש"ס, אמר ח"כ יצחק וקנין: "הבעיה היא שליברמן לא רוצה ממשלה עם חרדים, אז אין מה להתגמש. אנחנו הגענו לקצה של הקצה בחוק הגיוס. ליברמן הוא תעלומה". 

אני חושב שאפשר היה להרכיב ממשלה גם בפעם הקודמת", הוסיף וקנין, "יש נגיסה בנושאים הדתיים. ההערכה שלי היא שאם לא תהיה פה תפנית שכולם יורדים אל הקרקע, אנחנו הולכים לסיבוב שלישי". 

"הגוש לא ייתפרק, זו איוולת", מסר שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' בחשבון הטוויטר שלו, "הדבר יביא לממשלת אוסלו. מה שמונע ממשלת אחדות זה הווטו, ההחרמה של גנץ". 

"אנחנו בתקופה רגישה כבר זמן מה", כתב סמוטריץ', "מנהלים את המערכה הזו בצורה שקולה ואחראית. מנסים לנהל את המתח בין הגזרות. הכי קל להתלהם ולומר בו ניכנס למתקפה. צריך להתנהל באחריות. משוכנע שאם גנץ וחבריו יכנסו לממשלה ולקבינט הם ייחשפו לזה".



מוקדם יותר הבוקר, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במשיכה לבחירות שלישיות. "נתניהו מוביל אותנו לבחירות בפעם השלישית והעם לא יסלח לו", כתב ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו. "נתניהו נאחז בגוש החרדי-משיחי מסיבות אישיות בלבד. כל האחריות על שיתוק מוסדות המדינה וסיבוב בחירות שלישי יהיו על נתניהו, ועל נתניהו בלבד".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן