ממליצים לריבלין: משלחות המפלגות מגיעות לנשיא

לאחר שתוצאות הבחירות לא נתנו רוב מובהק לאף גוש, ההכרעה עוברת לנשיא שצפוי לזמן את גנץ ונתניהו לפגישה משולשת . ההמלצות המעניינות הן של הרשימה המשותפת, שצפויה להכריז לראשונה על מועמד לראשות הממשלה, וליברמן שעדיין לא הצהיר למי הוא הולך לתת את קולו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/19 08:56 כב באלול התשעט

ממליצים לריבלין: משלחות המפלגות מגיעות לנשיא
גנץ, ריבלין ונתניהו באזכרתו של שמעון פרס, צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

מצעד משלחות המפלגות הממליצות לנשיא ריבלין על המועמד שלהן לראשות הממשלה יחל בשעה 17:00 וסדר המפלגות יהיה מהגדולות לקטנות: כחול לבן, הליכוד, הרשימה המשותפת, ש"ס ובסוף היום ישראל ביתנו. מחר, יום שני, יימשכו ההתייעצויות עם יתר המפלגות הקטנות יותר, בהן ימינה, יהדות התורה, העבודה- גשר והמחנה הדמוקרטי. מאחר וכרגע אין לאף מועמד 61 ממליצים להרכבת ממשלה עתידים, ריבלין צפוי לזמן את גנץ ונתניהו לפגישה משולשת לבחינת ממשלת אחדות לאומית. 

נכון לרגע זה, אם הרשימה המשותפת תחליט לבסוף להמליץ על גנץ הוא צפוי להיות זה שיקבל ראשון את הרכבת הממשלה, גם משום שמפלגתו גדולה יותר (33 מנדטים לעומת 31 לליכוד) וגם בשל העובדה שמספר הממליצים יעמוד על 57-55 לטובתו. בתווך עומד יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, עם 8 המנדטים של מפלגתו שעדיין לא הכריז על מי הוא הולך להמליץ, ואף טוען כי לא ימליץ על אף אחד מהמועמדים. היום (א') צפוי לכנס ליברמן ישיבת סיעה ראשונה מאז הבחירות ולאחר מכן הצהרה לתקשורת.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתוך כך בכירי הרשימה המשותפת דנו אמש (מוצ"ש) בנושא ההמלצה לנשיא על זהותו של מרכיב הממשלה הבאה, אך לא נתקבלה החלטה מחייבת. היום צפויים הנציגים לשבת יחד ולהגיע להחלטה. יו״ר בל״ד, ד"ר ג'מאל זחאלקה, הודיע כי מפלגתו תתנגד להמליץ על גנץ לנשיא בשל עמדותיו הימניות של בני גנץ, מוכנותו לשבת לממשלת אחדות עם הליכוד ואי מוכנותו של גנץ להתחייב על ביטול חוק הלאום וחוק קימיניץ, המתעסק בהפרות בנייה.

 נכון לאמש נראה כי חברי חד"ש ורע"ם תע"ל מעוניינים להמליץ על גנץ, אך חברי בל"ד מתנגדים למהלך. אם ישיגו התומכים בהמלצה על גנץ רוב, חברי בל"ד ייתבקשו להחליט אם להתיישר עם ההחלטה או לפרק את השותפות. 

בגוש הימין לא צפויות הפתעות ו-55 חברי המחנה הלאומי צפויים להמליץ על נתניהו, וזאת לאחר ההסכם חתמו בניהם על כניסה משותפת לקואליציה, והקמת צוות מו"מ משותף.