נתניהו מגיב: "לא היתה לי כוונה לשריין את איילת שקד"

ראש הממשלה הגיב לדיווח כי שקד הבטיחה לו "נאמנות מוחלטת" בתמורה לשריון בליכוד: "הייתה יכולה להיכנס לליכוד כמו כל אחד אחר". בשמאל תוקפים: "השחתה של המערכת כולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/19 20:33 יח באב התשעט

נתניהו מגיב: "לא היתה לי כוונה לשריין את איילת שקד"
ראש הממשלה בנימין נתניהו, צילום: פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו התייחס הערב (ב'), בתדרוך לעיתונאים באוקראינה לדיווח ב'הארץ' כי איילת שקד הבטיחה לו "נאמנות מוחלטת", והשפעה על היועץ המשפטי לממשלה בעניין כתב האישום נגדו, בתמורה לכך שישריין אותה בליכוד.

נתניהו אמר, על פי ציטוט של כתב 'וואלה', יקי אדמקר, כי "היא (שקד) הייתה יכולה להיכנס לליכוד כמו כל אחד אחר, אילו רצתה, היא לא רצתה. לא שקלתי לשריין אותה". מהליכוד נמסר: "ראש הממשלה לא זקוק לאף פוליטיקאי כדי לטעון שהטענות האבסורדיות נגדו משוללות כל יסוד וחסרות כל תקדים"

שקד עצמה אמרה בתגובה כי מדובר ב"ניסיון חיסול, ניסיון להכפיש אותי. אם הדברים נאמרו בשמי הם לא על דעתי. מעולם לא דברתי עם מנדלבליט על תיקים פליליים". 

https://youtu.be/7jQfGk9rYDU
שקד מגיבה לפרסום בראיון לעיתונאית אורית לביא נשיאל

על פי הפרסום, שקד שלחה שליחים שונים אל ראש הממשלה ואל רעייתו, שרה, שנחשבת למתנגדת העיקרית לצירופה של שקד לליכוד, וכן לבנם יאיר, במטרה לנסות לשכנעם לשריינה בליכוד, תוך הבטחות ל"נאמנות מוחלטת" ולסיוע לנתניהו בענייניו המשפטיים.

על פי הפרסום, אחד השליחים, ששמם לא הוזכר, אמר לראש הממשלה כי "היא ככה עם מנדלבליט", בתארו קרבה הדוקה עם היועץ המשפטי לממשלה, והוסיף: "היא שולטת בו, היא יודעת להשפיע עליו. היא קרובה אליו. אם היא לא תשלוט במשרד המשפטים ברור שביבי הולך לכלא". 

עוד אמר שליח נוסף מטעמה של שקד: "רק היא יכולה להביא לביבי את החסינות. היא יודעת לצאת להסביר בתקשורת למה החסינות מוצדקת. יש לה אמינות, היא לא מירי רגב". ואחר הבטיח: "נאמנות מוחלטת, היא תתמוך בראש הממשלה בכל דבר".

הלאה | יו"ר הימין החדש, איילת שקד

הבטיחה נאמנות לנתניהו?  איילת שקדצילום: פלאש 90, תומר נויברג

בשמאל תוקפים את שקד: "שחיתות וריקבון"

יו"ר המחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, אמר בתגובה לפרסום כי "היועמ״ש בכיס של שקד. אלף הכחשות לא יעזרו לה. כל הכיוון של ממשלת ימין יהיה חסינות לנתניהו. זה כל הסיפור, על זה הכל סובב. כל הבחירות האלה נולדו כדי למלט אותו ממשפט ומכלא. הצעה כזו של ״מקורבי שקד״ היא השחתה של המערכת כולה. את הריקבון הזה חייבים לעצור".

חברתו למפלגה, סתיו שפיר, הצטרפה אליו: ‏"שרת משפטים לשעבר שמסרסרת ביועץ המשפטי לממשלה תמורת כיסא. מה שאנחנו רואים פה זה שוחד פוליטי, ומהשפלים שהיו. דיל המאה הוא דיל החסינות של ביבי".