עוצמה יהודית לא נפסלה בוועדת הבחירות: תוכל להתמודד לכנסת ה-22

לאחר שנציג מלפגת העבודה לא נכח בהצבעה, התוצאה בוועדת הבחירות המרכזית היא תיקו, והוכרע כי עוצמה יוכלו להתמודד לבחירות לכנסת. הוועדה אישרה את ריצתם של גופשטיין, ברזל ובן גביר

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 14/08/19 20:01 יג באב התשעט

עוצמה יהודית לא נפסלה בוועדת הבחירות: תוכל להתמודד לכנסת ה-22
בן גביר עם מרזל וגופשטיין בוועדת הבחירות, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית סיימה את הדיונים בבקשות הפסילה של המפלגות השונות להתמודדות לכנסת ה-22, כאשר מוקד  הדיון הוא בבקשת הפסילה של מפלגת עוצמה יהודית. התוצאה בפסילת רשימת הימין בוועדה הית 15:15, ולפיכך התמודדותה אושרה. התיקו הושגה לאחר אחד מנציגי מפלגת העבודה לא נכח בהצבעה. עתה הדיון יעלון לערעור בבית המשפט העליון. 

גם בדיון על הפסילות האישיות ישנו ניצחון ראשי עוצמה יהודית. ועדת הבחירות אישרה את ריצת איתמר בן גביר, כאשר 17 נציגים הצביעו נגד פסילתו ו16 נציגים בעד. חרף המלצת היועמ"ש מנדלבליט הוועדה אישרה התמודדותם של ברוך מרזל ובנצי גופשטיין. 

במהלך הדיון ח"כ לשעבר סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי), סירבה לסיים לדבר בזמן שהוקצב לה מעל הדוכן, התעמתה עם השופט מלצר, יו"ר ועדת הבחירות, שהורה לסגור לה את המיקרופון ולסלק אותה מהאולם.

לאחר שהוצאה מהאולם כתבה שפיר בטוויטר: ‏"הכהניסטים לא ישתיקו אותי. הפסקנו לפחד מכם. מי שהיה פחדן מספיק מול הכהניסטים, מי שנתן להם במה בכל תחנת רדיו וטלוויזיה, קיבל עכשיו עוד מפלגה מפלצתית שעקפה אותם מימין והשוותה להט"בים לנאצים. אפשר לנתק לנו את המיקרופון, אבל אף אחד לא יעצור אותנו במאבק על הדמוקרטיה הישראלית". 

בן גביר מול השופט מלצר בדיון

בן גביר מול השופט מלצר בדיוןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמש הגיש היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, חוות דעת לוועדת הבחירות המרכזית, לפיה יש לפסול את מועמדותם של חברי רשימת עוצמה יהודית ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, בשל אמירות גזעניות כלפי ערבים. עוד על פי חוות הדעת של מנדלבליט: לא לפסול את כל רשימת עוצמה יהודית, לדחות על הסף את הבקשה לפסול את רשימת יש עתיד, וכן לדחות את הבקשה לפסול את מועמדות הרשימה המשותפת.

על פי חוות הדעת של היועץ, יחד עם פרקליט המדינה, יש "מסה קריטית של ראיות ואף הרבה מעבר לכך", של "תמונה ברורה, חמורה וחד-משמעית של הסתה לגזענות מצידם, באופן שיטתי ולאורך שנים". עוד נכתב בחוות הדעת כי "עילת ההסתה לגזענות בעניינם של מרזל וגופשטיין דומה בחומרתה ובהיקפה להתקיימותה של העילה בעניינו של ד"ר מיכאל בן ארי, שמועמדותו לכנסת ה-21 נפסלה על-ידי בית המשפט העליון".

מנוף לחץ או בדרך לריצה עצמאית? ראשי עוצמה יהודית

ייפסלו? חברי עוצמה יהודיתצילום: פלאש 90

עוד ממשיך היועץ וכותב בחוות הדעת: "בעניינם של מרזל וגופשטיין מדובר בראיות מבוססות ביותר על הסתה לגזענות שנמשכת ברציפות שנים ארוכות, כולל בשנה האחרונה". ועוד נאמר כי השניים "חצו את הקו ונמצאים בעומקו של האזור האסור". בנוסף צויין בחוות הדעת כי נגד גופשטיין צפוי להיות מוגש בקרוב כתב אישום בגין הסתה לגזענות.

במפלגת עוצמה יהודית מסרו לאחר פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לממשלה: "למנדלבליט ולפרקליט המדינה שי ניצן יש מטרה אחת - להפיל את ממשלת הימין. גם שי ניצן וגם מנדלבליט יודעים מתמטיקה, מכירים היטב את המספרים ויודעים כי בלי עוצמה יהודית לא יכולה לקום ממשלת ימין. לכן הם עושים הכל כדי לפגוע בעוצמה יהודית, מתוך השקפה פוליטית טהורה". 

עוד נמסר מעוצמה יהודית: "את התשובה למנדלבליט ושי ניצן יתן הציבור ב-17.9 במאות אלפי פתקי 'כף' בקלפי. עוצמה יהודית תפעל בכנסת הקרובה להחזרת היועמ"ש לתפקידו המקורי, ולמינוי יועמ"ש בעל השקפת עולם ציונית ולאומית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן