סמוטריץ' מתנצל: "נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר"

שר התחבורה התנצל על המתקפה נגד ראש הממשלה: "סמוטריץ' הוא לא חנה בבלי. מתוך הכאב הגדול נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר". והוסיף תמיכה בנתניהו: "ראש ממשלה טוב, אנחנו מגבים אותו לא פעם"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 12/08/19 20:48 יא באב התשעט

סמוטריץ' מתנצל: "נאמרו דברים שלא היו צריכים להיאמר"
השר בצלאל סמוטריץ', צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

לאחר ההאשמות שהטיח בראש הממשלה, והדיווחים כי נתניהו שוקל לפטרו, שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' מתנצל על הדברים. בהשקת קמפיין מפלגת 'ימינה' הערב (ב'), לאחר שהגיע מפגישה עם ראש הממשלה, שנזף בו על הדברים שאמר נגדו, אמר סמוטריץ' בנאומו כי "נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר".

מיד לאחר נאומו פרסמה מפלגת הליכוד הודעה בה נאמר: "ראש הממשלה נתניהו זימן אחר הצהריים את השר בצלאל סמוטריץ׳ לשיחת נזיפה והבהיר לו כי אם לא יתנצל פומבית על ההשתלחות נגדו - יפוטר לאלתר מהממשלה. בעקבות הדברים, סמוטריץ׳ התנצל. ראש הממשלה הבהיר לסמוטריץ׳: לא תהיה אזהרה נוספת".

סמוטריץ' אמר בנאומו, בהתייחס לדברים נגד ראש הממשלה: "כשצריך נהיה מנומסים וכשצריך נהיה חריפים. אנחנו לא שחקנים בהצגה. אנחנו שחקני נשמה ועסוקים בנושאים שהם בנפשינו. יש לנו לב. אנחנו קשובים באמצעותו לרחשי הלב של המון העם ואנחנו גם מדברים ממנו לפעמים. כשמדברים מהלב ומכאב זה גם נשמע ככה.
חברות וחברים יקרים, סמוטריץ' הוא לא חנה בבלי. נדמה לי שאת זה כבר כולם יודעים. הדברים שנכתבו אתמול, נכתבו מכאב גדול שהתפרץ בצעקה.

"החלטת בית המשפט המונעת מאלפים לצרוך תרבות על פי אמונתם  בזה ליהדות ולכל מי שמאמין בערכי היהדות. זו החלטה שמנסה לכפות עלי ועל עוד מאות אלפי אזרחים במדינה חינוך מחדש על פי עולם ערכים "נאור וליברלי", במרכאות כפולות ומכופלות, שרומס בהתנשאות ובגסות את האמונה שלנו ואת הבחירה שלנו לחיות לאור התורה וההלכה".

ראשי

ראשי 'ימינה' הערב, ללא בנט השוהה בחופשהצילום: חדשות כיפה

"אני שחקן של מהות, של אמת, ונכון, לעיתים אני אומר את האמת שלי בהתבטאויות חריפות וקשות המשקפות את העובדה שאני לא משחק משחקים של פוליטיקה וכשכואב לי, כן אני צועק.

"ומתוך הכאב האמיתי נאמרו דברים בסגנון שלא צריך ולא ראוי שיאמר, בוודאי לא במישור היחסים שבין ראש ממשלה לשר בממשלתו, ועל כך אני מיצר. מותר שתהיה ביקורת, אבל היא צריכה להיות עניינית ומכובדת ולא לגלוש לפסים אישיים ואת זה אני בהחלט מקבל. זה צריך לחול גם על שרי הליכוד שתוקפים אותי אישית ובצורה לא מכובדת, אותי ואת חברי מפלגתי".

סמוטריץ' הוסיף על ראש הממשלה: "נתניהו הוא מנהיג הימין. הוא ראש ממשלה טוב ואנחנו מגבים אותו לא פעם ולא פעמיים, גם כשזה לא פופולרי. אנחנו מגבים אותו מול הרדיפה המשפטית המפלה שהוא עובר, אנחנו מגבים אותו מול המתקפות הצבועות מהשמאל. פשוט כי זו האמת. פשוט כי אנחנו אנשים ענייניים. וכן, כשצריך לבקר אותו אנחנו גם מבקרים, ואף אחד, אבל אף אחד, בשום איום, לא ישתיק את הביקורת הזו. הציונות הדתית היא שותפה של הליכוד והיא תמשיך להיות כזו, ככל שהליכוד יחפוץ בכך, אבל היא לא אסקופה נדרסת ולא ניתן שיפעילו נגדה סטנדרטים אחרים מאלה שמופעלים מול השותפים האחרים".