סמוטריץ': קורא לנתניהו לפתוח את הר הבית ליהודים

שר התחבורה דורש מנתניהו לכנס את הקבינט ולקבל החלטה לפתוח את ההר לעליית יהודים: "אם אין לך אומץ לקבל את ההחלטה הזו לבד כנס אותנו וניקח אנחנו את האחריות"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 11/08/19 09:52 י באב התשעט

סמוטריץ': קורא לנתניהו לפתוח את הר הבית ליהודים
הר הבית. ארכיון, צילום: סלימאן חאדר, פלאש 90

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ', דורש מראש הממשלה נתניהו לקבל החלטה על פתיחת הר הבית לעליית יהודים: "אני קורא לראש הממשלה נתניהו לכנס דחוף את הקבינט ולקבל החלטה על פתיחת הר הבית ליהודים בשעות הקרובות" כתב סמוטריץ' בטוויטר. "אדוני ראש הממשלה, אם אין לך אומץ לקבל את ההחלטה הזו לבד כנס אותנו וניקח אנחנו את האחריות. כבוד לאומי ועמידה נחושה מול הטרור הם האלף בית של תפיסת הביטחון שלנו". הוסיף.

מוקדם יותר הבוקר (א') החליט נתניהו, בהמלצת המשטרה, לסגור את הר הבית לעליית יהודים היום, תשעה באב, עקב התקהלות עשרות אלפי מוסלמים שהגיעו לתפילות חג הקורבן, החל היום. הרב הראשי לישראל יצחק יוסף בירך על ההחלטה.

בימין זעמו על החלטת ראש הממשלה, וכינו אותה כניעה לטרור. לאחר ההחלטה כתב שר התחבורה סמוטריץ': "זאת בושה וחרפה מהסוג שמזכיר לנו על מה אנחנו צמים היום. ההחלטה להיכנע לטרור ולאלימות הערבית במקום הקדוש ביותר לעם היהודי היא השורש לאבדן ההרתעה גם ביתר הגזרות".

יו"ר הימין המאוחד, איילת שקד, כתבה בטוויטר: "השולט בהר, שולט בארץ" (אורי צבי גרינברג) ביום כזה מדינה ריבונית צריכה לאפשר לאזרחיה לעלות להר הבית. סגירת הר הבית בפני יהודים, בגלל איומי אלימות, מובילה לאלימות. כשנכנעים לטרור הטרור מנצח".

במטה ארגוני המקדש אמרו בתגובה להחלטת נתניהו: "מצרים על סגירת הר הבית בפני יהודים, בגלל תזוזת החגים האיסלאמים והתארגנות הוואקף. לראשונה הר הבית ריק מיהודים ביום חורבן מקדשיו.
הקריאה ההיסטורית "הר הבית בידינו" עומעמה הבוקר פעם נוספת, כאשר אלפי פורעים הצליחו לסגור ולהסגיר אותו לידיהם. 

"במטה ארגוני המקדש קוראים להוציא את הוואקף אל מחוץ לחוק ולגדוע את השתלטותו על הר הבית, ואת היכולות שלו לתזמן שם אירועים אלימים ומאיימים. אסור להותיר בידיהם את היכולת לסגור שוב את המקום הקדוש בפני יהודים. אומרים במטה.
היום כולנו מפנימים כי האשמה בהסגרת ההר לאיסלאם, וביותר ביום הקינות על חורבן המקדש, תלויה בעיקר על צווארם של מי שמפנים את עורפם אל המקום הקדוש הזה.
היום הזה מוכיח יותר מכל שמספר העולים אל ההר, הוא זה שקובע אם הוא יישאר בידי המוסלמים, או ייגאל ברגלינו ויושב לידינו".

מתנצל | שר התחבורה, סמוטריץ

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ'צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

ח"כ עידית סילמן (הימין המאוחד) כתבה: "הר הבית ריק מיהודים ביום תשעה באב.
ההשתלטות על הר הבית, והאירועים האלימים במקום רק מוכיחים כי אין להשאיר בידי הווקף את ההחלטות על סגירת ההר ולא להיערך בהתאם. לא ייתכן כי תמשך האפליה כלפי יהודים בהר הבית.
אני קוראת למשטרת ישראל ולראש הממשלה למצוא את הפתרון הבטיחותי הנכון ולאפשר כניסה למאות היהודים שנמצאים כעת בכניסה להר".

ח"כ אופיר סופר (הימין המאוחד): "סגירת הר הבית ליהודים הבוקר-צום תשעה באב, כאשר מאות יהודים מחכים לעלות להר היא כניעה לטרור וכניעה לפחד מהאלימות הערבית הקובעת את סדר היום במקום.
בושה וחרפה!"