הדיון על הצבת מצלמות בקלפיות הגיע לוועדת הבחירות

הליכוד והימין המאוחד הגישו עתירה לבחינת אחריות וועדת הבחירות להציב מצלמות בקלפיות בכדי למנוע זיופים. היועמ"ש מתנגד: "אם המחוקק היה רוצה במצלמות בקלפי הוא היה צריך לחוקק את זה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/08/19 14:01 ז באב התשעט

הדיון על הצבת מצלמות בקלפיות הגיע לוועדת הבחירות
צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הדיון סביב שאלת הצבת המצלמות בקלפיות ביום הבחירות נמצא בעיצומו, אותו הגישה הליכוד. היועץ המשפטי לממשלה מתנגד להצבת המצלמות:"אם המחוקק היה רוצה במצלמות בקלפי הוא היה צריך לחוקק את זה". 

עו"ד אבי הלוי יועץ משפטי של הליכוד הסביר בוועדת הבחירות: "יש כמה גופים שמגינים על טוהר הבחירות: ועדת הבחירות, יו"ר עדת הבחירות, משטרה וגם חברי ועדות קלפי וגם משקיפים שמתמנים על פי החוק. ומי שמכנה את חברי ועדות הקלפי של הליכוד ואת המשקיפים מליציות צריך להשתמש בביטויים קצת יותר אינטיליגנטים".


להורדת הקובץ

רשימת הימין המאוחד הצטרפה לבקשת הליכוד: "הרשימה סבורה, כי הכנסת מצלמות למרחב הציבורי של הקלפיות, תמנע - או לכל הפחות תצמצם באופן ניכר, את הפוטנציאל לעבירות על חוקי הבחירות – מחד ומאידך – אין בה כל פגיעה ממשית בציבור הבוחרים.

עוד הוסיפו בימין המאוחד: "לחלופין תטען הרשימה, כי גם אם ישנה פגיעה כלשהיא בהכנסת המצלמות, הרי שהיא מידתית, לתכלית ראויה ועולה בקנה אחד, הן עם החוק והן עם האינטרס הציבורי הראשון במעלה, של שמירת טוהר הבחירות ואמון הציבור בתוצאות הבחירות".