במקרה של איחוד כולל: אלה המקומות שידרשו בעוצמה יהודית

במפלגתו של בן גביר כבר נערכים לקראת חיבור כלל מפלגות הימין הדתי ומתכוונים לדרוש שני מקומות ריאליים, שאחד מהם יהיה בצמרת הרשימה. להערכת גורמים במפלגה, באף מצב לא יוכלו לוותר עליהם

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 21/07/19 16:21 יח בתמוז התשעט

במקרה של איחוד כולל: אלה המקומות שידרשו בעוצמה יהודית
רשימת דרישות לכל תרחיש. בן גביר, צילום: עוצמה יהודית

איילת שקד צפויה להכריז הערב (א') באופן רשמי על חזרתה לימין החדש ולצד נפתלי בנט לקרוא לחיבור כולל בימין הדתי. מי שגברו סיכוייהם להיות חלק מאיחוד שכזה, הם אנשי עוצמה יהודית שמתכוונים להציב דרישות מיקום ריאליות.

במידה ואכן יווצר חיבור בין הבית היהודי-איחוד לאומי לימין החדש, צפויים איתמר בן גביר וחבריו לדרוש שני מקומות ריאליים, כשאחד מהם יהיה בצמרת הרשימה. להערכת גורמים במפלגה, מאחר וכל מנדט חשוב לימין, באף מצב לא יוכלו לוותר עליהם.

הרב רפי פרץ ואיילת שקד

מכל אחד דרישות שונות. הרב רפי פרץ ואיילת שקדצילום: יהודה חיים, פלאש 90

בהנחה שאת ארבעת המקומות הראשונים יתפסו איילת שקד, הרב רפי פרץ, נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' (לאו דווקא בסדר הזה), תועלה מצד עוצמה יהודית דרישה לקבל את המקום החמישי וכן מקום נוסף שייחשב ריאלי. בעיני אנשי המפלגה מדובר בדרישות שמשקפות ויתור מצדם ולא את כוחם האלקטורלי האמיתי. יש לציין כי בין בן גביר לשקד יש מערכת יחסים קרובה שיתכן ותעזור לשילוב המפלגה בחיבור הטכני של הימין הדתי.

במצב בו הבית היהודי-איחוד לאומי והימין החדש ירוצו בנפרד, במפלגה של בן גביר ידרשו מהרב פרץ וסמוטריץ' את המקומות 3, 6, 9 ו-12, זאת לעומת המקומות 5 ו-8 בחירות הקודמות. יש לציין כי בין עוצמה יהודית לבית היהודי קיימת מחלוקת בדבר מספר המצביעים שהצטרפו לאיחוד הימין בבחירות הקודמות. בעוד שבעוצמה יהודית טוענים כי הצליחו לגייס 70 אלף קולות, בבית היהודי טענו כי מדובר במספר צנוע הרבה יותר שעמד על 15-20 אלף מצביעים.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן