עוצמה יהודית: "דרשו להוציא אותנו מההסכמים הקואליציונים. תקעו לנו סכין בגב"

במפלגת עוצמה יהודית טוענים כי הבית היהודי והאיחוד הלאומי דרשו להסיר את שמה של המפלגה מההסכמים הקואליציונים, שנחתמו ערב פיזור הכנסת: "תקעו לנו סכין בגב". סמוטריץ' דוחה את ההאשמה: "לא מכיר דרישה כזו"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/07/19 10:03 יד בתמוז התשעט

עוצמה יהודית: "דרשו להוציא אותנו מההסכמים הקואליציונים. תקעו לנו סכין בגב"
איחוד מפלגות הימין. יורים בנגמ"ש, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

שמח בימין. לטענת מפלגת עוצמה יהודית, טרם חתימת ההסכמים הקואליציוניים, לאחר הבחירות וערב פיזור הכנסת, הועבר מטעם הליכוד מסמך טיוטה בו סעיפי ההסכמים הקואליציוניים בין הליכוד לאיחוד מפלגות הימין, כאשר בפירוט מפלגות הימין שבאיחוד הוזכרו שמות שלושת המפלגות שהתמודדו בבחירות האחרונות תחת רשימה אחת - הבית היהודי, האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית. אלא שבבית היהודי הודיעו לליכוד כי כעת הם כבר "אחרי הבחירות", ודרשו מהליכוד מסמך אחר ממנו יימחק שמה של עוצמה יהודית. 

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, מגיב הבוקר (ד') לדברים ואומר כי "זהו האקדח המעשן שמוכיח שהשתמשו וזרקו בזכותינו. בלי עוצמה יהודית המשא ומתן היחיד שהרב רפי פרץ היה מנהל היה עם המכינה בחלוצה לגביי חזרתו לעמוד בראשה. אם לא די בכל ההסכמים שבבית היהודי הפרו איתנו פעם אחר פעם, הבוקר הגיע האקדח המעשן שמוכיח מעל כל צל של ספק כמה זלזול וחוצפה הפגינו אנשי הבית היהודי כלפיי עוצמה יהודית. מי שעשה לנו את זה תקע לנו סכין בגב". 

בראיון שהתקיים עם בן גביר הבוקר ב'כאן', נשאל בן גביר האם האירוע הזה אינו מלמד כי בבית היהודי "מתביישים בעוצמה יהודית". בן גביר השיב: "זו אמירה מעניינת, כי במהלך כל מערכת הבחירות האחרונות, מי שהיה בפרונט של קמפיין הבחירות של איחוד מפלגות הימין היו אני ובצלאל סמוטריץ', ואילו את מי שהעדיפו להחביא הוא דווקא יו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ.
אם הם מתביישים בנו - שלא ירוצו איתנו מראש ולא יחתמו על הסכמים שהם יודעים שמטרתם להפר אותם מראש". לדבריו, הוצאת עוצמה יהודית לא הייתה רק מהמסמך: "הוצאת עוצמה יהודית ממסמכי ההסכמים הקואליציוניים לא הייתה ההתחלה בסיפור הזה. עוד קודם לכן סירבו בחוצפה באיחוד מפלגות הימין לאפשר לעוצמה יהודית לקבל נציגות במו"מ הקואליציוני, זאת אחרי שורת הפרות ההסכמים הנוספים". 

בן גביר העביר ביקורת גם על יו"ר האיחוד הלאומי, בצלאל סמוטריץ': "למרות שבסיפור הזה מי שהיה דומיננטי וביקש מהליכוד את הוצאת שמנו ממסמך ההסכמים הקואליציוניים היו אנשי הבית היהודי, לא ברור לי איפה היה סמוטריץ'. לא יכול להיות שחרפה כזו מתרחשת והוא לא מעודכן על צעד כזה, ואני שואל: איפה הוא היה בסיפור הזה?!", לשון בן גביר.

בצלאל סמוטריץ׳ אמר בתגובה: "איני מכיר את הדרישה, עשינו מאמץ לשלב את דרישות ׳עוצמה׳ בהסכמים"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן