שגית פרץ דרעי לכיפה: "לאנשי הציונות הדתית שלא תומכים בבית היהודי - אין למי להצביע"

מייסדת פורום הנשים הראשון של מפלגת הבית היהודי, והמצטרפת החדשה למפלגתו של אהוד ברק מאמינה שתצליח להביא מצביעים דתיים למפלגה. פרץ דרעי חושבת שצריך להפריד בין התרומה הענקית של המכינות הקדם צבאיות, לבין הצד האידאולוגי הבעייתי

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 02/07/19 10:41 כט בסיון התשעט

שגית פרץ דרעי לכיפה: "לאנשי הציונות הדתית שלא תומכים בבית היהודי - אין למי להצביע"
פרופ' יפעת ביטון, שגית פרץ דרעי, אהוד ברק, צילום: יח"צ

אחרי יאיר גולן, פרופ' יפעת ביטון, נועה רוטמן ויאיא פינק, הבוקר (ג') נודע כי שגית פרץ דרעי, אשת הציונות הדתית מצטרפת גם היא למפלגתו החדשה של אהוד ברק. בראיון ראשון אחרי ההודעה, אומרת פרץ דרעי לכיפה כי החיבור מרגיש לה טבעי ונכון וכי היא מאמינה שלאנשי הציונות הדתית, שלא תומכים בגישה של הבית היהודי, יהיה עכשיו למי להצביע.

הפנייה אל פרץ דרעי נעשתה כבר לפני שלושה שבועות, על ידי אהוד ברק עצמו, טרם הכריז על הקמת המפלגה החדשה. למעשה, המייסדת של פורום הנשים הראשון של מפלגת הבית היהודי, היא הדתיה השנייה שמצטרפת למפלגתו של אהוד ברק, אחרי הצטרפותו השבוע של יאיא פינק.

זה טבעי לך להיות במקום כזה?
"מבחינה אידאולוגית זה טבעי לי. תמיד הייתי מימדניקית (מפלגת מימד). ובאמת המפד"ל שגדלתי בה היה בה מקום גם למימדניקים. היום לצערי זה לא ככה. זאת באמת אחת הסיבות, שכבר לפני שנים עזבתי את הבית היהודי. זה כבר לא הבית של הדתיים הלאומיים כולם. זה בית של מי שבימין ואפילו ימני מאוד. לא הייתי אומרת קיצוניים".
 
"החיבור בבחירות האחרונות היה כבר שיא השיאים", אומרת פרץ דרעי בהתייחסות לחיבור עם עוצמה יהודית. "אבא שלי היה חבר מרכז המפד"ל, סבא ז"ל שלי היה חבר מרכז המפד"ל. אני גדלתי במפד"ל. פעם היו שם אנשים מאוד פרגמטיים".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן אמר בוקר כי "מה שקורה עם הציונות הדתית זו טרגדיה יוונית. בין המפד"ל ההיסטורית לבית היהודי, בין זבולון המר לסמוטריץ' אין דבר משותף. זאת השתלטות של קבוצה קטנה חרד"לית קנאית ובמידה קבוצה שמבטאת צביעות, שמשתלטת על הציונות הדתית כולה, המכינות הפכו למיליציות".

מה את חושבת על הדברים של ליברמן?
"אהוד ברק אמר לי רק אתמול את המשפט הבא על המכינות הקדם צבאיות. 'המכינות הקדם צבאיות מגדלות לצה"ל מפקדים מצוינים'. אבל צריך להפריד בין התרומה הענקית של המכינות הקדם צבאיות, לבין הצד האידאולוגי – שהוא בעיני בעייתי. צד שלא מקדם אותנו, כציבור למקומות טובים, אלא מרחיק אותנו מהישראליות. אני מקווה שהדבר הזה יתוקן".

נוח לך עם ההתבטאויות של אהוד ברק על הרב ליאור ועל הרב גינזבורג?
"הרב גינזבורג, וכל הרבנים, כבודם במקומם מונח. גם אני לא תומכת בהתבטאויות קיצוניות של הקצוות של הציונות הדתית. לא חושבת שזה נכון ואמיתי. אהוד ברק הוא אדם יהודי מאוד. הזהות היהודית שלו מאוד חזקה הוא איש יודע ספר. בקיא מאוד במקורות היהודים באופן יוצא דופן. זה לא סותר בכלל את הביקורת שיש בשולי הימין". 

תצליחו להביא קולות מהציונות הדתית?
"אני יודעת שהיום לאנשי הציונות הדתית, שלא תומכים בגישה של הבית היהודי, אין למי להצביע. אני אנסה בכל כוחי להציג עמדה של יהדות הלכתית ששייכת לכולם. אני אישה אורתודוקסית. אבל בתוך האורתודוקסיה אפשר לבחור בדרך שהיא מקרבת ומאפשרת, ואפשר לבחור בדרך של פילוג. אני מציעה דרך שהיא מקרבת ומאפשרת, ואני מקווה שאנשים ילכו אחרי האפשרות הזאת".