פייגלין מציב אולטימטום לבנט: פריימריז או שארוץ לבד

המגעים בין שתי המפלגות הליברליות מסתבכים? יו"ר זהות הציב אולטימטום ליו"ר הימין החדש - קיום בחירות על ראשות הרשימה או שארוץ לבד. הימין החדש: "בנט בונה גוש ימין ליברלי - כל מי שרואה את עצמו ככזה מוזמן"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 30/06/19 21:06 כז בסיון התשעט

פייגלין מציב אולטימטום לבנט: פריימריז או שארוץ לבד
פייגלין ובנט. היילכו שניים יחדיו?, צילום: תומר נויברג, פלאש 90

מאמצי האיחוד בימין נמשכים, אך נראה כי הדרך עוד ארוכה מאוד עד להסכמות. כבר לאחר ההכרזה על הקדמת הבחירות, דווח כי משה פייגלין ונפתלי בנט נפגשו והגיעו להבנות ראשוניות על ריצה משותפת, אך הערב (א') מסתבר כי גם זה ייקח עוד זמן, יזע ואולי גם דמעות.

על פי פרסום בחדשות 12, יו"ר 'זהות' דורש מיו"ר הימין החדש לקיים פריימריז פתוחים לראשות הרשימה המשותפת, ודורש ממנו לקבל את ההחלטה עד סוף השבוע הנוכחי. ואם לא - זהות תרוץ לבד בבחירות.

עוד נאמר בדיווח, כי בין פייגלין לבנט מתקיימים 'מגעים שקטים', כבר מספר שבועות, אך השניים לא הגיעו להסכמות על זהות ראש הרשימה, ובעוד פייגלין מבקש לקיים פריימריז, בנט ככל הנראה לא מעוניין בכך, ומנסה למשוך את הזמן עד שהאפשרות הזו תהיה לא ריאלית, ומכאן הגיעה הדרישה לאולטימטום.

ממפלגת הימין החדש נמסר בתגובה לידיעה: "יו"ר תנועת הימין החדש נפתלי בנט בונה גוש ימין ליברלי, שמאגד את כל מי שמאמין בכלכלה חופשית, ביהדות מחברת ללא כפייה, ובשלמות הארץ. כל מי שרואה עצמו כימין ליברלי מוזמן". 

במפלגת זהות אישרו את הידיעה ומסרו: "בין זהות והימין החדש יש הסכמה עקרונית על הצורך בריצה משותפת. עם זאת יש מחלוקת לגבי זהות מי שיעמוד בראש הרשימה, מחלוקת שמעכבת את האיחוד.
להבנתנו, בראש הרשימה המאוחדת ראוי שיעמוד מי שהביא הכי הרבה מצביעים בבחירות האחרונות. פייגלין הביא 120 אלף, ובנט ושקד הביאו 140 אלף בהנהגה משותפת. מכאן שפייגלין הביא יותר מצביעים, וראוי שהוא יעמוד בראש הרשימה. 

"על אף זאת, הסכמנו להעביר את ההכרעה לידי הציבור ולקיים פריימריז פתוחים. לצערנו עד עכשיו לא הגענו להבנות בנושא, והזמן הולך ואוזל. 
לפיכך הודענו היום ליו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, כי ההצעה לקיום פריימריז פתוחים רלוונטית עד ליום שישי הקרוב (לאחר מכן כבר לא יהיה זמן להתארגן טכנית לפריימריז לפני סגירת הרשימות). אם עד לסוף השבוע לא תתקבל ההצעה לקיום פריימריז, תתאפשר ריצה משותפת רק אם משה פייגלין יעמוד בראש הרשימה".

הקמפיין של הימין החדש

הקמפיין של הימין החדשצילום: עמוד הפייסבוק של נפתלי בנט

בתוך כך יש לציין שמפלגת הימין החדש החלה הבוקר בקמפיין ברשתות החברתיות, תחת הכותרת 'מה כבר עשינו', אשר שם דגש על הישגיו של בנט במשרד החינוך, כמו הורדת מספר התלמידים בכיתות, והישגים ביטחוניים כמו העובדה שלא שוחררו מחבלים מאז 2014. בנט אף פרסם הבוקר קריאה לפעילים להצטרף למטות הימין החדש - "תנועה של ימין ליברלי, של כלכלה חופשית, של יהדות בלי כפייה ושל ארץ ישראל השלמה", כדבריו.

הבוקר הגיב בנט בעמוד הפייסבוק שלו לגולשת שכתבה "רק לא פייגלין", וכתב: "למה? מה הבעיה ליצור גוש טכני לצורך הצלחה בבחירות ואחר כך לפעול בנפרד בכנסת?"

ומה דעתכם?