12 שעות של דיונים וניסיונות גישור: כל הפרטים על מה שצפוי היום בכנסת

בעוד צוות המשא ומתן והמגשרים מנסים למצוא פתרונות לכניסתו של ליברמן לממשלה, תגיע היום הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21 לקריאה שנייה ושלישית. האם אנחנו לפני בחירות חדשות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/05/19 09:10 כד באייר התשעט

12 שעות של דיונים וניסיונות גישור: כל הפרטים על מה שצפוי היום בכנסת
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

היום (ד') תעלה הצעת החוק לפיזור הכנסת ה-21 להצבעה שנייה ושלישית. האופוזיציה תנסה לעשות לשבש את סדר הדברים ולהביך את הקואליציה, כך שהחוק לא יעבור.  

על פי ההסכם אליו הגיעו נציגי הסיעות, הדיון בהצעת חוק ההתפזרות יחל בשעה 12:00 בצהרים ויסתיים בשעה 24:00. סיעות האופוזיציה יוכלו לבקש לקצר את הדיון ולסיימו מוקדם יותר או להאריכו אף מעבר לחצות, אולם רק למספר שעות בודדות.

מנגד, כל העת ממשיכים ניסיונות הגישור בין ליברמן לחרדים בנושא חוק הגיוס.  כרגע נראה כי יו"ר ישראל ביתנו ממשיך להתבצר בעמדתו, ולא מוכן להתפשר.

אמש (ג') כתב ליברמן בפוסט נוקב בפייסוק: "ל"ישראל ביתנו" אין שום כוונה להצטרף לליכוד, לא כחטיבה, לא כבודדים, ולא להיטמע במפלגת השלטון. יחד עם זאת, אין לנו שום כוונה לוותר על העקרונות ועל ההתחייבויות שלנו בפני בוחרינו. לכן, חוק הגיוס הוא לא קפריזה, לא אגו ולא נקמה, אלא מאבני היסוד של המשנה הסדורה שלנו. ההצעה להעביר את כל נושאי היעדים ופקיעת החוק להחלטת ממשלה זו באמת כמו קוסמטיקה לפוחלצים. זה לא שינוי מינורי זה שינוי מז'ורי. לכן, אנו דבקים בהצעתנו – חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בגרסה המקורית בדיוק כמו בקריאה הראשונה והכשרה שהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. זאת ההצעה ואין בלתה"

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן