מילארד שקלים להקמת מנהלת העוטף, סמוטריץ': "לא בונים ממ"דים"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע כי יושקעו מילארד שקלים בהקמת המנהלת שתדאג לשיקום הנגב המערבי, והודיע כי המבחן לניצחון המלחמה יהיה: "שאנחנו לא בונים מיגון יותר לעוטף"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/10/23 17:26 ד בחשון התשפד

מילארד שקלים להקמת מנהלת העוטף, סמוטריץ': "לא בונים ממ"דים"
צילום: עמי כהן, לע"מ

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר היום בפתח ישיבת הקבינט החברתי כלכלי היום: "נדמה לי שלכולנו יש מנדט אחד בלבד וזה להגיע לניצחון, והפעם מלא. השמדה מוחלטת של חמאס ויתר ארגוני הטרור בעזה. כשר אוצר וכמי שעומד בראש הקבינט החברתי כלכלי נתתי מבחן אחד פשוט ביום שאחרי המלחמה הזו והוא שאנחנו לא בונים מיגון יותר לעוטף. אם לא נגיע למצב הזה - אנחנו נכשלנו".

הקמת מנהלת תקומה: "הטיפול יהיה עם אפס בירוקרטיה"

עוד אמר: "הדבר הראשון שנעשה היום בקבינט זה להקים את מנהלת התקומה שמוביל תא"ל משה אדרי על פי מינוי של ראש הממשלה", סמוטריץ' הבהיר כי הטיפול והשיקום ביישובי העוטף ותושביו "יהיה יסודי, מכיל, אנושי, משתף ומתייעץ, עם אפס בירוקרטיה, אפס רגולציה ועם כל הכלים, כולל כאלה שלא הכרנו עד היום. זה נכון לאומית, ציונית ובשדר שלנו כלפי חוץ וכלפי פנים". עוד התחייב: "אתם תראו בהחלטה מיליארד שקלים ראשונים וזה ראשוני ומיידי".

הכניסה לבארי אחרי התופת

הכניסה לבארי אחרי התופת, צילום: Yossi Zamir/Flash90

עוד המשיך ואמר, "אנחנו רוצים לייצר מקסימום שגרה וקיום פעילות בכלל הסקטורים במשק בזמן המלחמה. נדון היום במערכת החינוך. אין ספק שזה מפתח להמשך תפקוד של הרבה סקטורים במדינה ישראל". סמוטריץ' הוסיף כי הממשלה עומלת על הסרת המכסות לעובדים הזרין כדי למלא חוסרים, וכי היום תוצג תכנית מקיפה של האוצר לסיוע למשק.