השר האחראי על ההילולה במירון: "אין לנו תקציב, זה לא בדיחה"

במסגרת ההכנות להילולה המתקרבת בל"ג בעומר במירון, התכנסה הוועדה לביטחון פנים בכנסת על מנת לדון בהתארגנות. השר פרוש התלונן על המחסור בתקציב וסירב להגבלת המשתתפים: "ברמדאן סופרים מוסלמים על הר הבית?" | ניסים וטורי התלונן: "שיהיה חופש גם לספרדים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 14:28 ח בניסן התשפג

השר האחראי על ההילולה במירון: "אין לנו תקציב, זה לא בדיחה"
השר פרוש בסיור במירון, צילום: David Cohen/FLASH90

מתכוננים להילולה במירון: במסגרת ההכנות להילולה במירון בל"ג בעומר הקרוב, נמשכים דיוני ההיערכות של הוועדה לביטחון פנים להילולה. לאחר שמוקדם יותר, ביקרו חברי הוועדה במקום וקיבלו סקירה על הנעשה באתר, הגיעו היום להמשך דיונים בוועדה.

"ברמדאן, השבוע היו 100,000 איש, מישהו ספר אותם?"

השר האחראי על ההילולה, מאיר פרוש מיהדות התורה, נכך בוועדה והתריע על מחסור בתקציב: "אני מזכיר לכולם, שידעו בכל עם ישראל, אנחנו בשידור: אין לנו תקציב, זה לא בדיחה". בהמשך הדיון, התרעם פרוש על הייעוץ המשפטי שרצה להמשיך את מכסות הנכנסים לאתר כמו בשנה שעברה. השר פרוש אמר: "ברמדאן, השבוע היו 100,000 איש, מישהו ספר אותם? מישהו הכניס מספר? אז מירון לא שונה משום דבר אחר". היועצת המשפטית של הוועדה הגיבה לפרוש ואמרה: אנחנו מכירים הרבה שנים, אמירות לפיהן אנחנו רוצים להגביל את חופש הדת, הן לא מן העניין".

ניסים ואטורי

ניסים ואטורי, דואג למסורתיים צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

"צריך לפעול שזה לא יהיה על חשבון ציבורים אחרים"

חבר הכנסת ניסים וטורי, ביקש להגדיר לאילו קהילות יותר להיכנס להר ושהדבר יוגדר בכתב: "בהתייחסות לסעיף כתוב קהילות וקבוצות ולא מצאתי התייחסות מי הם הקבוצות האלה, חשוב מאוד לשמור על זכויות של קהילות ישראל ללא יוצא מהכלל. חשוב לתת מקום גם לקהילות נוספות, המסורתיים, משום מה קוראים להם מסורתיים, זו הפינה של המסורתיים, כך כתוב במגרש, זה חבר'ה ספרדים, ספרדים-דתיים, קראו להם 'המרוקאים' באיזשהו שלב, מכול עדות המזרח".

חבר הכנסת משה ארבל הצטרף לדבריו של וטורי, הזכיר את העובדה שההילולה החלה דווקא מהציבור המסורתי וכי הציבור החרדי הצטרף בהמשך וביקש: "צריך לפעול שזה לא יהיה על חשבון ציבורים אחרים". ארבל התייחס בפתח דבריו ל-45 הקורבנות מאסון מירון: "לא שוכחים את 45 הקדושים שנספו באסון האזרחי הכבד ביותר שהיה במדינת ישראל".