הישג לאופוזיציה: נדחו ההצבעות על הרפורמה המשפטית

יו"ר ועדת חוקה, שמחה רוטמן, החליט כי חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ידחה ליום שני הקרוב | לפיד: "שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/02/23 11:32 יז בשבט התשפג

הישג לאופוזיציה: נדחו ההצבעות על הרפורמה המשפטית
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת שמחה רוטמן, המשמש כיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, מקדם בימים האחרונים  את החוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, זאת כחלק מהרפורמה המשפטית.  בעקבות הדיון שהתקיים היום (ד') שהתארך ונגמר ללא הצבעה, החליט יו"ר הוועדה כי חוק שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים לא יגיע היום למליאה והוא ידחה ליום שני הקרוב. 

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ברך את חברי האופוזיציה ואמר כי "אנחנו לא נוותר. כבר היום הצלחנו לדחות את ההצבעות בוועדת חוקה ושוב שיבשנו את לוחות הזמנים של הקואליציה הדורסנית. נתווכח, נגיד את עמדתנו בכל מקום, יוציאו אותנו ונחזור. זו המדינה שלנו, ולא ניתן לאף אחד להרוס אותה".

אחרי חשיפת "כיפה" - רוטמן שינה את החוק

ב"כיפה" פרסמנו כי רוטמן הציע כי שלושת ראשי ועדות מהכנסת, ועדת חוקה, ועדת הכנסת והוועדה לביקורת המדינה יהיו נציגים בוועדה ואחת מהן תהיה אישה, אבל נשים לא מאיישות את התפקידים האלו. מספר שעות אחרי הפרסום, וכדי שלא יצטרכו אחד מראשי הוועדות (אופיר כ"ץ, שמחה רוטמן או מיקי לוי) להתפטר, רוטמן שינה את החוק.  

השינוי של החוק מתבטא בכך, שמלבד יו"ר ועדת חוקה שהוא אכן שמחה רוטמן, שני נציגי הכנסת הנוספים יבחרו באופן הזה: אחד על ידי האופוזיציה ואחד על יו"ר הכנסת, כלומר נציג נוסף לקואליציה. כך יוכלו למנות אישה מבלי להזיז את יושב ראש הוועדה. נציין כי על פי הצעת החוק, הרכב הוועדה לבחירת שופטים יהיה: נשיא בית המשפט העליון, שני שופטים בדימוס, שר משפטים, שני שרים נוספים, יו"ר ועדת חוקה ושני חברי כנסת נוספים.